فراخوان ارسال مقاله به اولین کنگره موبایل ایران

http://www.callforpapers.ir/اولین کنگره موبایل ایران به عنوان بزرگترین رویداد در حوزه تلفن همراه و فناوری های مرتبط و با هدف استفاده از ظرفيت هاي رو به توسعه فناوري هاي همراه 29 بهمن تا دوم اسفندماه سال جاری در تهران برگزار می شود.
به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) به نقل از ستاد خبری نخستین اولین کنگره موبایل ایران، این کنگره به همت مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف و در قالب برپایی همایش های علمی تخصصی، مسابقات و جشنواره نوآوری های همراه ایران و نمایشگاه تخصصی در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

محمد امین پهلوان زاده دبیر اولین کنگره موبایل ایران با اشاره به اهداف برپایی این کنگره اظهار داشت: وسايل ارتباطي جديد و قابل حمل در كوچك شدن جهان و تسريع و تسهيل ارتباط نقش اساسي داشته است به نحوی که اين فناوري ها به دليل عدم وابستگي به مكان در مقايسه با ساير فناوري هاي ديجيتال، توسط اقشار بيشتري از مردم در سراسر دنيا مورد استفاده قرار مي گيرند و در نتيجه تاثير بيشتري در زندگي اجتماعي، سبك زندگي و رفتار مصرفي آنها دارند. براین اساس فناوري هاي همراه مهمترين فناوري هاي فردي هستند كه ضمن ايجاد خلوت مستقل فردي، رابطه اجتماعي فرد را در بستر شبكه هاي فردي شده معنادار كرده است.
وی با بیان اینکه فناوري همراه در عين فردي بودن عنصري كاملا اجتماعي است و در واقع فرصت و ظرفيت مهمي را براي هر دو عنصر فردگرايي و جامعه گرايي فراهم مي آورد گفت: ظرفيت هاي رو به توسعه فناوري هاي همراه در مسيري قرار دارد كه اين صنعت ارتباطي را تبديل به صنعت پرظرفيت به لحاظ كاربران كرده است. همچنین تمايل شديد نسل جوان به استفاده از ابزارهاي ارتباطي مدرن در واقع نشان دهنده موج عظيمي از تقاضا و خواست براي حضور در جامعه اطلاعاتي است و ارتباطات اجتماعي كاربران را افزايش داده است.
پهلوان زاده ادامه داد: براین اساس مركز مطالعات تكنولوژي دانشگاه صنعتي شريف با هدف پاسخگويي به بخشي از نيازهاي جامعه بزرگ ارتباطات و همچنين در راستاي رسالت خود مبني بر آگاه‌سازي جامعه در زمينه فناوري هاي نوين، كنگره موبايل ايران را برگزار می کند.

دبیر اولین کنگره موبایل ایران، آشنايي عمومي اقشار مردم با فناوري هاي نوين همراه، توانايي هاي آن و نقشي كه اين فناوري ها مي‌تواند در زندگي روزانه داشته باشند و نیز شناسايي تيم هاي جوان و نوپا و شناسايي سازمان‌ها و شركت‌ها در عرصه تلفن همراه و خدمات قابل ارائه بر روي آن را از جمله اهداف این کنگره 4 روزه عنوان کرد و گفت: ايجاد شور و هيجان، توليد احساس انتظار و ميل به مشاركت به اشكال مختلف در بعضي از گروه‌هاي اجتماعي در رابطه با ورود اين فناوري هاي نو به كشور و نیز آشنايي تخصصي دست‌اندركاران حوزه IT با فناوري‌هاي نوين همراه و چگونگي مشاركت آنها در شكل‌گيري و فعاليت در فضاي تلفن همراه از دیگر اهداف برگزاری این کنگره است.
لازم به ذکر است اولین کنگره موبایل ایران در قالب برپایی همایش ها و سمینارهایی همچون خدمات ارزش افزوده بر بستر تلفن همراه (Mobile VAS)، خدمات عمومی و دولت همراه (Public and Government Mobile Services)، خدمات مالي و پرداخت همراه (Mobile Banking and Payment) و محتوا و نرم‌افزارهاي همراه ( Mobile Apps and Contents) برگزار می شود.

همزمان با برپایی این کنگره جشنواره نوآوری های تلفن همراه و نمایشگاه تخصصی موبایل در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.در جشنواره نوآوری های تلفن همراه 4 مسابقه با عناوین “تولید نرم افزار(APP)” ، “شهروند دیجیتال”، “ایده های شهروندی” و مسابقه “وب همراه (Mobile Web)” درنطر گرفته شده است که اطلاع رسانی درباره ی نحوه شرکت در این مسابقات بزودی اعلام می‌شود.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی کنگره موبایل www.iranmobilecongress.com مراجعه کنند.

 

[اطلاعات کامل کنفرانس]

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید