تقدير از 19 برگزيده در پانزدهمين جشنواره پايان‌نامه سال دانشجويي

http://www.callforpapers.ir/در پانزدهمين جشنواره سال دانشجويي و يازدهمين دوره پژوهش برتر دانشجويي، 19 اثر برگزيده معرفي خواهند شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) محمد سالگي – رييس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهي – در گفت و گو با ایسنا در اين باره توضيح داد: جشنواره امسال 19 برگزيده و 32 ارائه‌كننده قابل تقدير خواهد داشت كه در 7 زير گروه فني و مهندسي، پزشكي و دامپزشكي، معماري و هنر، علوم انساني و اجتماعي، كشاورزي و منابع طبيعي، علوم پايه و علوم ديني معرفي مي‌شوند.

به گفته وي 532 پايان‌نامه و پوهش به دبيرخانه جشنواره ارسال شده است كه در سه بخش اصلي، ويژه و پژوهش برتر ارزيابي شده‌اند.

 وي درباره پايان‌نامه‌ها و پژوهش‌هاي ارسالي يادآور شد: ميان 532 اثر ارسالي، 469 پايان‌نامه مقطع كارشناسي ارشد و دكتري در بخش اصلي جشنواره، 32 اثر در بخش ويژه و 31 اثر در بخش پژوهش برتر شركت كرده‌اند.

 سلگي خاطرنشان كرد: تعداد اين آثار نسبت به دوره پيشين برگزاري كه 472 اثر ارسالي داشت، رشد قابل توجهي داشته است. از ميان آثار ارسالي 275 اثر متعلق به آقايان و 257 اثر متعلق به خانم‌ها است.

 رييس سازمان انتشارات جهان دانشگاهي با بيان اين نكته كه در بخش اصلي جشنواره تنها پايان‌نامه‌هاي كارشناسي ارشد و دكتري شركت مي‌كنند، اظهار كرد: با اينكه دانشجويان و فارغ التحصيلان كارشناسي مي‌‌توانستند آثار خود را در بخش پژوهش برتر جشنواره شركت دهند اما هيچ اثري از اين مقطع به دست دبيرخانه جشنواره نرسيد.

 رييس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهي درباره بخش ويژه اين جشنواره نيز گفت: بخش ويژه را هر سال با توجه به شعار سال و نيز موضوعات انتخاب شده از سوي سازمان انتشارات، برگزار مي‌كنيم. امسال نيز بخش ويژه در سه گروه اشتغال و كارآفريني، جهاد اقتصادي و گردشگري انتخاب شد كه حاميان بخش‌هاي گردشگري و اشتغال و كارآفريني آن معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و سازمان همياري اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهي خواهند بود.

 به گفته وي بخش پژوهش برتر اين جشنواره نيز به همان هفت زير گروه بخش اصلي تقسيم‌بندي مي‌شود كه برگزيدگان آن با ارزيابي مولفه‌هايي چون محور پژوهش، روش پژوهش محتوا انتخاب شده‌اند.

 سلگي درباره آثار ارسال شده به هر بخش نيز خاطرنشان كرد: به‌صورت تفكيك شده گروه علوم ديني 39 اثر، هنر و معماري 17 اثر، علوم پايه 42 اثر، فني و مهندسي 75 اثر، كشاورزي 37 اثر، پزشكي ودامپشكي 18 اثر و علوم انساني 2451 اثر دريافت كرده‌اند.

 رييس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهي با تاكيد بر چاپ آثار برگزيده و قابل تقدير جشنواره يادآور شد: هم‌اكنون آثار دوره نهم و دهم اين جشنواره با همكاري وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامي به چاپ رسيده است و آثار دوره‌هاي يازدهم، دوازدهم، سيزدهم و چهاردهم نيز در حال آماده سازي مذاكره با وزارت فرهنگ و ارشاد براي چاپ است.

 وي با اشاره به اينكه 80 درصد آثار رسيده به اين جشنواره از دانشگاه‌هاي دولتي و 20 درصد از دانشگاه‌هاي غير دولتي است، خاطرنشان كرد: آثار برگزيده از سوي اين جشنواره در سازمان‌ها و نهادهاي ديگر معتبر هستند چنان كه هر سال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها و وزارت علوم، تحقيقات و فناوري فهرست برگزيدگان و تقدير شدگان و آثار ارسالي آنها را از دبيرخانه جشنواره درخواست مي‌كنند.

 سلگي همچنين درباره داوري اين آثار گفت: جشنواره امسال 23 گروه داوري داشت كه به دليل تنوع و حجم بالاي آثار ارسالي به در گروه علوم انساني و اجتماعي، داوري اين آثار چند تيم داوري به عهده داشتند. اين داوري‌ها در سه مرحله انجام مي‌شود و در هر يك از زير گروه‌هاي تخصصي متفاوت است. تا كنون 7329 اثر در پانزده دوره جشنواره پايان‌نامه سال دانشجويي و يازده دوره پژوهشي سال دانشجويي داوري شده‌اند.

 پانزدهمين جشنواره پايان‌نامه سال دانشجويي و يازدهمين دوره انتخاب پژوهش برتر، شانزدهم ماه جاري در پژوهشكده فرهنگ، هنر و معماري با معرفي نفرات برگزيده به كار خود پايان خواهد داد.

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید