پذیرش دانشجوي پژوهش‌محور در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بهمن ماه

مدیرگروه دکترای تخصصی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: پذیرش دانشجو در مقطع دكتراي پژوهش محور (Ph.d by Research) بهمن ماه سال جاری انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) نادر پسته‌چیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دومین فراخوان پذیرش دانشجو در مقطع دكتراي پژوهش محور در بهمن ماه سال گذشته اعلام‌ شده و از افرادی که حداقل دارای دو مقاله ارائه ‌شده در ISI و مسلط به زبان بین‌المللی انگلیسی بودند، ثبت نام به عمل آمد.

وی ادامه داد: پذیرش دانشجو در ۱۲ مرکز تحقیقاتی از قبیل قلب و عروق، عفونی و گرمسیری، غدد و متابولیسم، علوم دارویی، رشد و نمو کودکان، پرفشاری خون، امنیت غذایی، محیط زیست، علوم رفتاری، پوست و سالک و… انجام‌ شده و افراد پذیرفته‌شده در مصاحبه علمی بهمن ماه سال جاری مشغول به تحصیل می‌شوند.

مدیر گروه دکترای تخصصی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان‌کرد: اسامی نهایی پذیرفته‌شدگان یک ماه قبل از آغاز دوره‌ تحصیل بر روی سایت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار خواهد گرفت.

پسته‌چیان با اشاره به اینکه ظرفیت دانشجو در این مقطع ۳۹ نفر بوده ‌است، افزود: شرکت‌کنندگان واجد شرایط نیز تقریبا همین تعداد بوده‌اند که از این میان در نهایت حدود ۲۰ نفر در مصاحبه علمی پذیرفته‌ خواهند شد.

وی با بیان این‌که پذیرش دانشجو در مصاحبه علمی استادمحور است، ادامه ‌داد: در روش استادمحور، استاد نظر نهایی برای پذیرش دانشجو را اعلام خواهد کرد.

مدیر گروه دکترای تخصصی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تعدادی از این مراکز به تازگی تاسیس شده‌اند، تصریح‌ کرد: با این وجود، تعدادی از مراکز مثل مرکز قلب و عروق سالهاست به فعالیت می‌پردازند.

پسته‌چیان گفت: سبک پذیرش دانشجو در مقطع دكتراي پژوهش‌محور از جهت استادمحور بودن، شیوه‌ي بسیار خوبی است، چون به صورت کنکور دانشجو پذیرش نمی‌شود و دانشجویانی که دارای حداقل دو مقاله ارایه شده در ISI و مسلط به زبان بین‌المللی انگلیسی باشند، می‌توانند جذب شوند.

وی افزود: این رویه می‌تواند باعث برداشته‌شدن گام‌های مهمی در تولید علم و دانش شود.

مدیر گروه دکترای تخصصی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: سومین فراخوان پذیرش دانشجو در مقطع دكتراي پژوهش‌محور اواخر سال جاري از طریق سایت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به نشاني اينترنتي http://mui.ac.ir/ اعلام خواهد شد.

 

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید