المپیاد بین المللی علوم نوجوانان در تهران برگزار می شود

نهمین المپیاد بین المللی علوم نوجوانان با حضور نمایندگانی از 40 کشورجهان آذرماه امسال در تهران برگزار می شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) به نقل از دبیرخانه نهمین المپیاد بین المللی علوم نوجوانان ، دکتر ˈدینا ایزدیˈدبیر اجرایی این المپیاد اظهار داشت: امسال ایران از اول تا بیستم آذرماه میزبان نهمین دوره مسابقات المپیاد علوم نوجوانان است و در این مسابقات از هر کشور 10 نماینده حضور دارد.

وی خاطرنشان کرد که هدف از برپایی این المپیاد برانگیختن علاقه دانش آموزان به علوم پایه، گسترش ارتباطات بین المللی در زمینه علوم پایه، ترقی و ترویج همکاری های علمی نوجوانان در آینده است .

ایزدی یادآور شد که این دوره از مسابقات در سال گذشته در کشور آلمان در رشته فیزیک برگزار شد و تیم دانش‌آموزی اعزامی از ایران نیز در آن شرکت کرد . تیم ایران در سال گذشته همچنین در بیست و پنجمین دوره مسابقات جهانی فیزیکدانان جوان حضور یافت و موفق به کسب نشان طلای این رقابت‌ها شد.

وی گفت : پس از پایان مسابقات در کشور آلمان ، تیم های شرکت کننده از کارخانه و موزه بنز بازدید کردند و با محصولات و خط تولید این کارخانه آشنا شدند . بیش از 50 شرکت خصوصی آلمانی از برپایی این مسابقات حمایت می کردند.

به گفته وی برپایی مسابقات علمی در سراسر دنیا مورد حمایت شرکت ها و سازمانهاست و لازم است که در ایران نیز برگزاری این مسابقات علمی مورد حمایت سازمان ها و نهادها قرارگیرد.

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید