50هزار مدرس متقاضی تدریس

۵۰هزار مدرس متقاضی تدریس در دانشگاه علمی کاربردی هستند

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به صدور بیش از ۱۰۰ هزار کد مدرسی در دانشگاه‌های علمی کاربردی کشور، خاطرنشان کرد: ۵۰ هزار مدرس متقاضی تدریس در دانشگاه علمی کاربردی هستند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور(callforpapers.ir)، جواد حاتمی سطح بندی مراکز دانشگاه علمی کاربردی در کشور را بر اساس فاکتورهای پرسنلی، فضاهای کاربردی، کیفیت و میزان اشتغال فارغ‌التحصیلان و استفاده از تکنولوژی‌های آموزشی دانست و اظهار کرد: طرح سطح‌بندی مراکز دانشگاه علمی کاربردی پس از بررسی، در شورای مرکزی دانشگاه تصویب و اجرایی خواهد شد.

وی افزود: طرح سطح‌بندی مراکز دانشگاه علمی کاربردی با استقرار یک سامانه تحت وب برای ارزیابی شاخص‌های مراکز انجام می‌شود.

وی با اشاره به صدور بیش از ۱۰۰ هزار کد مدرسی در دانشگاه‌های علمی کاربردی کشور، خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی ۵۰ هزار متقاضی تدریس دارد.

حاتمی با بیان اینکه  از ۵۰ هزار مدرس متقاضی حدود دو یا سه هزار نفر کد مدرسی خواهند گرفت، تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی پاسخگوی فارغ‌التحصیلان دیگر دانشگاه‌های کشور نیست و بر فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی کابردی تمرکز دارد.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با تاکید بر رسالت دانشگاه علمی کاربردی مبنی بر تربیت نیروی ماهر، متخصص و بر اساس نیاز بازار، اظهار کرد: انحرافی در این رسالت دانشگاه به وجود آمده است که باید بر این هدف و رفع این انحراف متمرکز شویم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی در بازخوردهای اجتماعی یک دانشگاه مهارت‌آفرین تلقی نمی‌شود، افزود: بازخورد اجتماعی بهترین شاخص برای دورشدن این دانشگاه از مسیر اصلی است.

حاتمی، منفعت‌طلبی برخی از افراد و گروه‎ها در دولت سابق را علت اصلی عدم دست‌یابی به این رسالت خواند و افزود: در هشت سال دولت قبلی هرگز شورای مرکزی دانشگاه برگزار نشد ولی در دولت فعلی با انتخاب هیات رئیسه جدید، در استان‌ها روسای لایقی انتخاب شدند.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تصریح کرد: اعطای اختیارات بیشتر به روسای واحدهای استانی جدیدترین خبر دانشگاه علمی کاربردی برای مراکز این دانشگاه در کشور است.

ایسنا

اشتراک گذاری نوشته در:

نظر (2)

  • سحر

    سلام.چرا دانشگاه های دیگر را قبول نمی کنند. مشکل جامعه ما همین است دیگر.یا از همان ابتدا هر دانشگاه مسوولیت فارغ التحصیلانش را بر عهده بگیرد یا همه دست به دست دهیم تا مشکل بیکاری در سطح تحصیلات تکمیلی حل شود. رشته زبان و ادبیات فارسی که مهد آن ایران است در ایران کار پیدا نمی کنند. واقعا معزل بیکاری باید حل شود .و اگر حل نشود باید منتظر سیل پیامد ها ی آن باشیم. خواهش می کنم دست روی دست نگذاریم و مشکلات را حل کنیم و به یکدیگر پاس ندهیم. با تشکر

    2017/11/24 در 1:47 ب.ظ
  • سمیرا

    کاش قبل از ورود به دانشگاه، ملت بدونن دارن با زندگی خودشون چکار میکنن

    2020/02/11 در 5:56 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید