دومین دوره مسابقات ریخته‌گری دانشجویان در اصفهان برگزار می‌شود

دومین دوره مسابقات ریخته‌گری دانشجویان کشور، 14 شهریور ماه در دانشکده فنی مهاجر اصفهان برگزار مي‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) سید حسین مدنی، رییس دانشکده فنی مهاجر اصفهان در نشست خبری دومین دوره مسابقات ریخته‌گری دانشجویان کشور، با تاکید بر اینکه استفاده از منابع انسانی در کنار تکنولوژی‌های روز دنیا بسیار مهم است، اظهار کرد: دومین دوره مسابقات ریخته‌گری دانشجویان کشور با هدف تحقق حمايت از تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی برگزار خواهد شد.

وی دانشگاه‌ها را از مهم‌ترین منابع انسانی موجود در کشور عنوان کرد و گفت: دانشگاه‌ها بستر مناسبی برای پرورش استعداد‌های بالقوه دانشجویانی است که توانایی قابل توجهی در زمینه کارآفرینی و نوآوری در صنعت دارند.

رییس دانشکده فنی مهاجر اصفهان ادامه داد: برگزاری مسابقاتی همچون مسابقات ریخته گری در دانشگاه‌ها موقعیت مناسبی برای تحقیق، پژوهش و عملیاتی کردن دانش دانشجویان به وجود خواهد آورد.

مدنی، بهبود رابطه دانشگاه‌ها با صنایع مادر را از مهم‌ترین اهداف برگزاری مسابقات ریخته‌گری عنوان کرد و گفت: وارد کردن مشکلات صنایع به دانشگاه‌ها به منظور ایجاد راهکارهای جدید برای تولید بهتر از دیگر اهداف مهم برگزاری این مسابقات در سطح ملی است.

وی با بیان این‌که دانشجویان در این مسابقات در قالب تیم‌های چهار نفره شرکت خواهند کرد، افزود: شناسایی دانشجویان خلاق و معرفی آنها به صنایع از دیگر اهداف مهم برگزاری این مسابقات بین دانشجویان کشور خواهد بود.

رییس دانشکده فنی مهاجر با بیان اینکه پارامترهای سرعت، حرارت و شکل نازل در داوری مسابقات بسیار قابل توجه خواهد بود، اضافه کرد: ریخته‌گری در صنایع نظامی، حمل و نقل، خودروسازی، هوا فضا، الکترونیک و کامپیوتر کاربرد دارد و به همین دلیل دقت در مراحل تولید فولاد و آلومینیم آلیاژ شده در این مسابقات بسیار مهم است.

مدنی، با اشاره به این‌که برای برگزاری این مسابقات یک سوال آهنی و یک سوال غیرآهنی طرح شده است، تصریح کرد: 53 تیم از 23 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی کشور در مرحله اول كه پاسخ به این دو سوال بود، شرکت کردند که در نهایت 16 تیم با پاسخ به سوال آلومینیوم و 15 تیم با پاسخ به سؤال مربوط به فولاد موفق شدند به مرحله دوم راه یابند.

وی افزود: تیم‌هایی از دانشگاه‌‌های شیراز، صنعتی اصفهان، علم و صنعت ایران، آزاد مشهد، آزاد کرج، آزاد نجف‌‌آباد، دانشگاه فنی و حرفه‌ای صدوقی یزد، فنی و حرفه‌ای اهواز و اصفهان در مرحله دوم دومین دوره مسابقات ریخته‌گری دانشجویان ایران شرکت خواهند کرد.

رییس دانشکده فنی مهاجر با بیان اینکه در مراسم اختتامیه مسابقات به تیم‌های اول تا سوم جوایزی اهدا خواهد شد، ادامه داد: به تیم‌های اول تا سوم این مسابقات به ترتیب دو، یک و نیم و یک میلیون تومان جایزه نقدی پرداخت خواهد شد.

مدنی، در ادامه با اشاره به دعوت از صنایع بزرگ ریخته گری در برگزاری این مسابقات، افزود: برای برگزاری این مسابقات از 650 صنعت به صورت رسمی دعوت به عمل آوردیم که متاسفانه تنها 10 صنعت به دعوت ما پاسخ دادند.

وی با تاکید بر این‌که صنایع تمایلی به همکاری با دانشگاه‌‌ها ندارند، تصریح کرد: متاسفانه صنایع تحریم‌های اقتصادی و بالا رفتن نرخ ارز را بهانه کرده و می‌گویند پرداختن به مسائل حاشیه‌ای از جمله شرکت در این نوع مسابقات در اولویت کاری آنها قرار ندارد.

مراسم اختتامیه دومین مسابقات ریخته‌گری دانشجویان کشور روز پنج‌شنبه، 16 شهريور ماه برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید