كارگاه آموزشی ریاضی و مدل سازی در زمین شناسی برگزار می شود

http://www.callforpapers.ir/كارگاه آموزشی’ روش های ریاضی و مدل‎ سازی در زمین ‎شناسی دریایی’ از 18 تا 21 شهریورماه امسال در موسسه ملی اقیانوس شناسی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) به نقل از روابط عمومی موسسه ملی اقیانوس ‎شناسی، ‘ محبوبه مولوی ‘ دبیرعلمی این كارگاه آموزشی در این مورد گفت: این كارگاه با حضور ‘ آرش شریفی ‘ مدرس دانشگاه میامی آمریكا به عنوان استاد دوره و جمعی از پژوهشگران، محققان، دانشجویان و كارشناسان حوزه علوم و فنون دریایی كشور در موسسه اقیانوس‎ شناسی برگزار می‎شود.

وی هدف از برگزاری این كارگاه را ارایه پیش زمینه مورد نیاز برای انجام پژوهش‌ و پردازش داده ها و مدل ‌سازی در علوم زمین اعلام كرد و افزود: این دوره آموزشی تركیبی از اصول نظری ریاضی، شیمی و زمین ‌شناسی و كاربرد عملی این اصول در برخورد با مسایل گوناگون زمین‌ شناسی، ژئوشیمی و دیرینه اقلیم است.

مولوی خاطرنشان كرد : در بخش اول این دوره ، كارآموزان ابتدا با كلیات و مبانی ابتدایی مدل ‌سازی آشنا می شوند و سپس بر اساس آموخته ‌ها به مدل ‌سازی نمونه‌ های برگزیده‌ای از مسایل روز علوم‌ زمین خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: در بخش دوم، كارآموزان مهارت‌های لازم را در زمینه پردازش سری‌های زمانی و همچنین ارزیابی میزان همبستگی داده‌ها فرا خواهند گرفت. این دوره به ‌گونه‌ای طراحی شده تا كارآموزان با بهره ‌گیری از نرم‌افزاهای گوناگون تمام مراحل پردازش داده و مدل ‌سازی را انجام دهند و از برنامه‌های ارایه شده در پژوهش‌های آینده خود استفاده كنند.

مولوی افزود: كارآموزان در این كارگاه آموزشی فرا می گیرند كه چگونه به ‌طور مستقل و با بهره ‌گیری از نرم‌افزارهای رایجی چون’ MATLAB’ و’ Excel ‘ مدل‌های خود را طراحی و اجرا كنند و همچنین چگونه یك فرآیند پیچیده طبیعی را در چارچوب مدلی ساده و قابل درك مورد بررسی قرار دهند.

 

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید