سیزدهمین همایش علوم دارویی ایران در اصفهان برگزار می شود

سیزدهمین همایش علوم دارویی ایران از 13 تا 16 شهریور ماه جاری به میزبانی دانشكده داروسازی و علوم دارویی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دبیر علمی این همایش روز یكشنبه در جمع خبرنگاران گفت: هدف از برگزاری این همایش،تبادل نظر و همفكری دانشمندان، متخصصان و مدیران صنایع دارویی برای بهبود كیفیت و ساخت تولیدات دارویی در ایران است.

‘ولی الله حاجی هاشمی’افزود:در این همایش، دانشجویان رشته داروسازی با آخرین یافته های علوم دارویی در كشور و دنیا آشنا می شوند.

وی با تاكید براینكه برگزاری این همایش فرصتی برای اجرا كردن اهداف سال تولید ملی است، اضافه كرد: از میان بردن وابستگی كشور به واردات دارو و ایجاد استقلال صنعتی در زمینه داروهای شیمیایی و گیاهی از مهمترین نتایج این همایش است.

دبیر علمی همایش علوم دارویی ایران با بیان اینكه یكهزار و 126 مقاله علمی به دبیرخانه همایش ارسال شده است، افزود: از این تعداد، یكهزار و 41 مقاله برای ارایه شفاهی و پوستر پذیرفته شد.

دبیر اجرایی این همایش نیز گفت: بیش از یكهزارو500 نفر از 20 استان كشور در این همایش شركت كرده اند كه یك سوم این تعداد را دانشجویان و مابقی را داروسازان و هیات های علمی دانشگاه ها تشكیل داده اند.

‘احمد موحدیان عطار’ افزود: دوسوم جمعیت شركت كنندگان این همایش را بانوان تشكیل داده اند.

وی اضافه كرد:انجمن بین المللی علوم دارویی استرالیا(ASAP)،انجمن داروسازی

‘FIP’، انجمن متخصصان علوم دارویی ایران و تعدادی میهمان از كشورهای آلمان، دانمارك و آمریكا در این همایش حضور دارند.

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید