دومین كنفرانس تشعشعات فضایی برگزار می شود

دبیر علمی دومین كنفرانس تشعشعات فضایی گفت: دومین كنفرانس تشعشات فضایی 26 تا 28 دی ماه در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار می شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir)’ شروین امیری ‘ روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: در چند سال اخیر صنعت فضایی در كشور پیشرفت های خوبی داشته است و از این رو ضرورت برگزاری چنین همایشی احساس شد.

وی با بیان اینكه اولین دوره این همایش دو سال گذشته برگزار شد اظهار داشت: این همایش با وسعت و توان علمی بیشتری از سوی سازمان فضایی كشور و كمیته دائمی تشعشات فضایی برگزار می شود.

عضو هیات علمی پژوهشكده برق و فناوری اطلاعات سازمان پژوهش های علمی و صنعتی گفت: تشعشات فضایی و اثراتی كه بر حوزه های مختلف مواد ، قطعات الكترونیك و موجودات زنده می گذارد از اهمیت زیادی بر خوردار است و حفاظت از خود در برابر این تشعشات موضوعی است كه دراین همایش مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی اظهارداشت: به عنوان مثال ارسال سالم محموله به فضا چه زیستی و چه غیر زیستی از اهمیت بسیاری برخوردار است، ازاین رو باید نوع تشعشات موجود در فضا و نحوه برخورد با آنها را بشناسیم كه در این همایش به طور مفصل به آن پرداخته می شود.

امیری ادامه داد: این همایش در سه محور ‘ شناسایی و آشكار سازی تشعشات فضایی ‘ ، ‘ اثر سنجی تشعشات فضایی’ و ‘ حفاظت در برابر تشعشات فضایی ‘ برگزار می شود.

وی گفت: علاقه مندان به شركت دراین همایش می توانند تا اول آبان ماه چكیده مقالات و 15 آذرماه مقالات كامل خود را به دبیرخانه همایش ارسال كنند.

 

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید