«قارچ‌شناسی پزشکی» به چاپ چهاردهم رسيد

http://www.callforpapers.ir/سرپرست انتشارات جهاد دانشگاهی اصفهان گفت: کتاب قارچ‌شناسی پزشکی اثر شهلا شادزی به چاپ چهاردهم رسید.

به گزارش پایگه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) روح‌الله صفری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: لزوم چاپ یک کتاب برای چهاردهمین مرتبه، در یک انتشارات بسیار نادر است. با وجود این‌که نویسنده این کتاب سال‌هاست بازنشسته شده؛ اما کتاب قارچ‌شناسی پزشکی منبع درسی بسیاری از دانشگاه‌ها شده است.

او افزود: این کتاب مورد توجه بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است و علاقه مردم برای خرید و خواندن کتاب “قارچ‌شناسی پزشکی” سبب شده تا بار دیگر دست به چاپ این کتاب بزنیم.

اين کتاب با شمارگان 2000 نسخه و قیمت 8300 در 376 صفحه منتشر شده است. نویسنده این کتاب در 16 فصل به توضیح عوامل پیدایش بیماری قارچ در انسان و موارد مربوط به آن پرداخته است.

همچنین نویسنده در مقدمه کتاب قارچ‌شناسی پزشکی درباره لزوم تدوین این کتاب نوشته است: در گذشته عفونت‌های قارچی انسان محدود به انواع خاصی بود؛ اما امروزه انواع قارچ‌های بیماری‌زای انسان، به طور قابل ملاحظه‌ای رو به افزایش است.

همچنين مؤلف کتاب “قارچ‌شناسی پزشکی” گفت: قبل از کتاب تدوین “قارچ‌شناسی پزشکی”، کتابی که به این جامعیت به این موضوع بپردازد، برای دانشجویان وجود نداشت.

شهلا شادزی اظهار کرد: اوایل انقلاب یعنی زمانی که قصد تألیف این کتاب را داشتم، منابع مورد نیاز خود را در ایران نیافتم و کتابی به صورت تخصصی به این مسأله نپرداخته بود، ناگزیر از برادر خود تقاضا کردم تا کتاب‌هایی را از آمریکا برایم فرستاد و با ترجمه آن‌ها دست به تألیف این کتاب زدم.

او افزود: ترجمه کتاب‌های خریداری‌شده از آمریکا یک سال و نیم به طول انجامید. بعد از دو سال یعنی در سال 1363 کتاب “قارچ‌شناسی پزشکی” چاپ و در سال 1364 برنده کتاب سال شد.

شادزی بیان کرد: در زمان تألیف این کتاب، منابع گسترده‌ای مانند مجلات و اطلاعات اینترنتی وجود نداشت و به همین دلیل در راه تدوین این کتاب با مشکلاتی مواجه بودم؛ اما با تلاش‌های پیگیرانه موفق به گردآوری این کتاب شدم.

او خاطرنشان کرد: شاید دلیل مقبولیت گسترده کتاب “قارچ‌شناسی پزشکی”بین مردم و دانشجویان، زبان راحت و رسا، اجتناب از زیاده‌گویی و به‌کارگیری تجربیات شخصی باشد.

 

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید