همایش ملی گیاهان دارویی شهریورماه برگزار می شود

همایش ملی گیاهان دارویی با هدف ارایه آخرین اطلاعات و دستاوردهای علمی – پژوهشی در عرصه گیاهان دارویی پنجم تا هشتم شهریور ماه در یاسوج برگزار می شود .

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دكتر ‘ جمشید محمدی ‘ دبیر اجرایی همایش ملی گیاهان دارویی روز سه شنبه با بیان این مطلب در گفت و گو با ایرنا افزود : گیاهان به عنوان منبع غذایی مورد توجه هستند و با گذشت زمان اهمیت دارویی آنها شناخته شده است . همزمان با برپایی این همایش آخرین اطلاعات و دستاوردهای علمی و پژوهشی در عرصه گیاهان دارویی در قالب 60 سخنرانی علمی و 320 پوستر ارایه می شود.

وی گفت : بوم شناسی گیاهان دارویی كشور، طب سنتی ،روش های استخراج و عصاره گیری گیاهان دارویی ،بررسی فتیو شیمیایی گیاهان دارویی ، اثرات فارماكولوژیك و توسیرموژیك گیاهان دارویی از موضوعاتی است در طول روزهای برپایی این همایش بررسی می شود.

به گفته وی همچنین تداخلات دارویی و تغذیه ای گیاهان دارویی ،میكروبیولوژی و گیاهان دارویی ، سیاست های پژوهشی و تجاری سازی گیاهان دارویی ، جایگاه گیاهان دارویی در صنعت داروسازی و مداخلات اخلاقی در به كارگیری گیاهان دارویی را از مهمترین محورهای این همایش ملی است .

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید