تاسيس 10 مرکز تحقيقاتي در دانشگاه علوم پزشکي مشهد طي سال جاري

معاون پژوهشي دانشگاه علوم پزشکي مشهد گفت: ‌از ابتداي امسال تا کنون 10 مرکز تحقيقاتي موفق به دريافت موافقت اصولي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و يا تصويب شوراي پژوهشي دانشگاه شده‌اند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر محسن تفقدي با اعلام اين خبر اظهار كرد: ‌بر اين اساس، مراکز تحقيقاتي «سلامت زنان»، «جراحي آندوسکوپيک»، «بيماري‌هاي ريوي و سل»، «پاتولوژي مولکولي سرطان»، «سامانه‌هاي نوين دارورساني» و «پيوند کليه» موفق به دريافت تائيد از معاونت تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي شده‌اند و مراکز تحقيقاتي «ژنتيک»، «ايمني بيمار» و «ارتقاي کيفيت سلامت» و «اعتياد» در شوراي پژوهشي دانشگاه به تصويب رسيده‌اند.

وي با اشاره به اين‌که در حال حاضر 40 مرکز تحقيقاتي در دانشگاه علوم پزشکي مشهد فعاليت مي‌کنند، افزود: ‌ايجاد مراکز تحقيقاتي و حضور اعضاي هيات علمي، پژوهشگران و محققان نقش مهمي در دستيابي به اهداف 1404 و رسيدن به جايگاه برتر منطقه خواهد داشت.

معاون پژوهشي دانشگاه علوم پزشکي مشهد همچنين از تصويب ايجاد نخستين پژوهشکده دانشگاه در شوراي گسترش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي خبر داد و افزود: پژوهشکده علوم و فنون دارويي در قالب سه مرکز تحقيقات بيوتکنولوژي، نانوتکنولوژي و علوم دارويي پس از تصويب در وزارت بهداشت، مصوبه شوراي گسترش اين وزارت را نيز اخذ کرد.

تفقدي خاطرنشان کرد: در حال حاضر پژوهشکده علوم دنداني دانشگاه هم در نوبت تصويب شوراي گسترش وزارت بهداشت قرار گرفته است و به جز اين، ايجاد ديگر پژوهشکده‌ها و اخذ مجوز از شوراي گسترش در دستور کار قرار گرفته است.

وي با اشاره به اين‌که بمنظور گسترش فعاليت‌هاي تحقيقاتي و دستيابي به اهداف دانشگاه در راستاي افق 1404 ايجاد 10 پژوهشکده جديد در شوراي دانشگاه به تصويب رسيده است، خاطرنشان کرد: ‌وجود 40 مرکز تحقيقاتي در دانشگاه علوم پزشکي مشهد پتانسيل و ظرفيت مناسبي براي ايجاد پژوهشکده‌ها به شمار مي‌رود.

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید