راه اندازی مقطع كارشناسی ارشد مهندسی توانبخشی در واحد علوم و تحقیقات

http://www.callforpapers.ir/رییس دانشكده مهندسی پزشكی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، از راه اندازی كارشناسی ارشد مهندسی توانبخشی در این واحد دانشگاهی برای نخستین بار در كشور خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) براساس اعلام روز شنبه دانشگاه آزاد اسلامی، ‘علی شیخانی’ افزود: از مهر ماه 20 دانشجو كارشناسی ارشد در رشته مهندسی توانبخشی جذب و در این رشته ادامه تحصیل خواهند داد.

وی توضیح داد: مهندسی توانبخشی یك رشته بین رشته ای توانبخشی و از گرایش های مهندسی پزشكی محسوب می شود كه مبنای ایجاد این رشته در دنیا، كمك به بیماران توانبخشی و ارائه تجهیزات پیشرفته تر و كاربردی تر برای بهبود در این بیماران بوده است.

شیخانی به نامگذاری سال ‘تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی’ از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و افزود: در مسیر توسعه علمی كشور و رفع نیازهای جامعه، فارغ التحصیلان این رشته در بازارهای تخصصی كار در بخش های تجهیزات پزشكی، فعالیت های تحقیقاتی، پزشكی و توانبخشی جذب خواهند شد و بسیاری از مشكلات جامعه و نیاز به روز كشور را در این حوزه تخصصی برطرف خواهند كرد.

رییس دانشكده مهندسی پزشكی واحد علوم و تحقیقات، از راه اندازی مقطع دكتری مهندسی توانبخشی در واحد علوم وتحقیقات در آینده نزدیك خبر داد و گفت: فارغ التحصیلان رشته مهندسی پزشكی و مهندسی مكانیك اكنون درجهت رفع نیاز كشور در حوزه های تخصصی توانبخشی فعالیت می كنند اما با ایجاد این رشته بین رشته ای و تربیت فارغ التحصیلان تخصصی در این حوزه می توان به صورت تخصصی تر و كاربردی تر درحوزه های توانبخشی فعالیت كرده و پاسخگوی مشكل جامعه پزشكی در این زمینه بود.

شیخانی، راه اندازی مقطع كارشناسی ارشد رشته های مهندسی بافت، انفورماتیك پزشكی و مهندسی ورزش را از مهمترین برنامه های آتی دانشكده مهندسی پزشكی واحد علوم و تحقیقات عنوان كرد و گفت: كارگروه های تخصصی این رشته های پیشنهادی اكنون تشكیل و گزارش تخصصی آن نیز ارائه شده است و پس از كسب مجوزهای لازم از وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری، اقدام به جذب دانشجو در این رشته ها خواهیم كرد.

 

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید