حمايت بنیاد ملی نخبگان از نخبگان ایرانی خارج از کشور

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در مراسم افتتاحیه جشنواره منطقه‌يي اختراعات البرز از همکاری بنیاد ملی نخبگان با نخبگان ایرانی خارج از کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر سعید سهراب پور، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در مراسم افتتاحیه جشنواره منطقه‌يی اختراعات البرز که چهارشنبه، 28 تيرماه در موسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر در کرج برگزار شد، اظهار كرد: در حال حاضر بیش از 11 هزار استعداد برتر در کشور شناسایی شده و تحت پوشش این بنیاد قرار گرفته‌اند.

وی افزود: معافیت سربازی، اعطاي وام مسکن و ودیعه مسکن و بورس دکتري از جمله تسهیلاتی است که در اختیار نخبگان تحت پوشش این بنیاد قرار می‌گیرد.

سهراب پور در رابطه با وام ودیعه مسکن نخبگان گفت: اعضای این بنیاد می‌توانند وام 25 میلیون تومانی در پایتخت و 15 میلیون تومانی در شهرستان‌ها برای ودیعه مسکن دریافت کنند.

وی ادامه داد: وام 80 میلیون تومانی برای خرید مسکن نخبگان در نظر گرفته شده بود که فعلا با آن موافقت نشده و در حالت تعلیق است.

سهراب پور از شناسایی نخبگان هنری و حوزوی خبر داد و گفت: این قشر از نخبگان به تازگي به فهرست نخبگان دیگر اضافه شده‌اند و مي‌توانند از همه تسهیلات مربوط به این نهاد استفاده کنند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان از همکاری این بنیاد با نخبگان ایرانی خارج از کشور خبر داد و اظهار كرد: قصد داريم در آینده‌ای نزدیک از این نخبگان برای برگزاری كارگاه دعوت کنیم تا هم با فضای علمی و داخلی کشور آشنا شوند و هم دانسته‌های خود را به این مرزو بوم منتقل كنند.

وی افزود: بخشی از هزينه بلیت هواپیمایي نخبگان خارج از کشور توسط بنیاد تامین خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید