برگزاری فن بازار هوش مصنوعی در دانشگاه امیرکبیر

جشنواره رباتیک و هوش مصنوعی و کنگره هوش مصنوعی آبان ماه سال جاری از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و سازمان پژوهشهای علمی برگزار می شود و برگزاری فن بازار رباتیک از برنامه های جنبی این دوره از رقابتها است.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر سعید شیری- دبیر کمیته فنی جشنواره رباتیک در نشست خبری پیش از ظهر امروز سه شنبه با اشاره به سابقه برگزاری مسابقات رباتیک در کشور، افزود: به منظور استفاده از دستاوردهای رقابتهای رباتیک در بخش صنعتی اقدام به برگزاری جشنواره رباتیک و هوش مصنوعی در آبان ماه سال جاری در دانشگاه امیرکبیر کردیم.

وی ارتقای دانش بومی در زمینه رباتیک و هوش مصنوعی، شناسایی و معرفی محصولات شرکتهای موفق داخلی در زمینه رباتیک و هوش مصنوعی و ایجاد ارتباط میان تیمها و بخشهای صنعتی را از اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد و اظهار داشت: در این دوره از رقابتها تیمهای شرکت کننده در 10 لیگ مسابقات رباتیک و 7 لیگ مسابقات هوش مصنوعی به رقابت با یکدیگر می پردازند.

شیری با اشاره به لیگ های این دوره از رقابتها ادامه داد: در سومین دوره مسابقات رباتیک تیم های کارشناسی و کارشناسی ارشد در 10 لیگ رباتهای نمایشی، امدادگر، شهری، سرویس رسان، پرنده، پزشکی، انسان نما، زیر دریایی، مین یاب و انبار دار شرکت خواهند کرد.

به گفته وی تیمهای سطح کارشناسی ارشد و دکتری در مسابقات هوش مصنوعی در 7 لیگ تشخیص حالت چهره انسان، تایید هویت از طریق دستخط، شناسایی رسته اشیا، تشخیص و ردیابی توپ در بازی فوتبال، کشف تقلبهای بانکی، بهینه سازی در محیطهای پویا به رقابت می پردازند.

دبیر کمیته فنی جشنواره ربایتک و هوش مصنوعی از برگزاری فن بازار ایده و محصولات رباتیک و هوش مصنوعی را از برنامه های جنبی این مسابقات دانست و توضیح داد: یکی از مهمترین نیازهای حوزه رباتیک و هوش مصنوعی، ایجاد بازاری برای داد و ستد فناوری و خدمات در این حوزه است در این راستا اقدام به برگزاری فن بازاری در زمینه رباتیک و هوش مصنوعی شد.

شیری با بیان اینکه جشنواره رباتیک با چهارمین دوره مسابقات ملی رباتیک خوارزمی همزمان شده است، اضافه کرد: از این رو با همکاری سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی، برندگان جشنواره رباتیک و هوش مصنوعی می توانند در جشنواره رباتیک خوارزمی شرکت کنند که پس از داوری و برگزیده شدن آنها در مسابقات خوارزمی می توانند از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان بهره مند شوند.

به گفته عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر این دوره از رقاتبها از روز 23 آبان ماه سال جاری برگزار می شود.

برگزاری فن بازار هوش مصنوعی

وی با اشاره به برگزاری فن بازار هوش مصنوعی تاکید کرد: در این فن بازار کلیه شرکتهای دانش بنیانی که در حوزه هوش مصنوعی و رباتیک فعال هستند محصولات و ایده های خود را عرضه می کنند.

برقراری ارتباط میان دست اندرکاران حوزه رباتیک

شیری همچنین از برگزاری اولین کنگره علمی – صنعتی رباتیک و هوش مصنوعی خبر داد و یادآور شد: حوزه هوش مصنوعی در برگیرنده طیف وسیعی از روشها و کاربردها است که دانشگاهیان و محققان، شرکتهای دانش بنیان و سازمانهای تولید کننده ربات و نرم افزارهای هوشمند و شرکتهای استفاده کننده هستند و این کنگره در نظر دارد تا زمینه مناسبی را برای برقراری ارتباط میان کلیه دست اندرکاران این حوزه برقرار کند.

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید