جذب دانشجویان تحصیلات تكمیلی استعداد درخشان در دانشگاه صنعتی امیركبیر

http://www.callforpapers.irرئیس دانشگاه صنعتی امیركبیر گفت: قصد داریم در این دانشگاه بستری را فراهم كنیم كه دانشجویان تحصیلات تكمیلی كه از نظر توان علمی و آموزشی از سطح بالایی برخوردارند در قالب طرح سربازی، بورس و جذب به صورت هیات علمی در محیط دانشگاه باقی بمانند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیركبیر، دكتر علیرضا رهایی در مراسم تجلیل از شركت كنندگان در المپیاد علمی دانشجویی كشورگفت: با توجه به توسعه كمی و كیفی دانشگاه در سالهای اخیر لازم است بستری آماده شود كه نیروهای متخصص در داخل دانشگاه باقی بمانند.

وی افزود: قصد داریم در دانشگاه صنعتی امیركبیر زمینه ای را فراهم كنیم كه دانشجویان تحصیلات تكمیلی كه به عنوان استعدادهای درخشان به شمار می روند و دارای توانایی علمی و آموزشی بالایی هستند در قالب طرح سربازی، بورس و جذب به صورت هیات علمی در محیط دانشگاه باقی بمانند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیركبیر افزود: در سال های اخیر این دانشگاه رشد مطلوبی داشته است كه تعداد دانشكده های این دانشگاه از 5 دانشكده به 16 دانشكده و تعداد پژوهشگاه های این دانشگاه از 4 پژوهشكده به 28 پژوهشكده افزایش یافته است.

رهایی با اشاره به نیاز دانشگاه صنعتی امیركبیر به نیروی فكری و علمی گفت: برای رسیدن به این نیاز لازم است بهترین نیروها در دانشگاه جذب شوند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیركبیر مهم ترین عامل موفقیت دانشجویان را انگیزه ، توان و استعداد آنان خواند و افزود: دانشكده ها و انجمن های علمی دانشگاه لازم است بستر فعالیت دانشجویان را فراهم كنند.

رهایی اضافه كرد: درحال حاضر آنچه موجب موفقیت دانشجویان این دانشگاه در برنامه های علمی از جمله المپیاد علمی دانشجویی شده است كه مهم تر از هر نوع انگیزه مادی، توان و پشتكار دانشجویان بوده است.

وی تصریح كرد: حضور دانشجویان در المپیادهای علمی بسیار مهم است و لازم است كه دانشجویان برای حضور در این مسابقات شركت كنند تا بتوانند از مزایای این نوع فعالیت ها بهره ببرند.

 

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید