آموزش آخرین روش‌های علمی و تحقیقاتی در کارگاه‌های آموزشی پنجمین کنگره علوم دامی ایران

دبیر اجرایی پنجمین کنگره علوم دامی ایران از آغاز فراخوان ثبت نام برای شرکت در پنج کارگاه آموزشی پیش بینی شده در حاشیه برگزاری این رویداد بزرگ علمی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر سعید انصاری مهیاری با اعلام اين خبر اظهار كرد: این پنج کارگاه آموزشی با هدف تقويت مهارت‌هاي عملي دانشجويان تحصيلات تكميلي و محققان و پژوهشگران شاغل در مراکز تحقیقاتی، هفتم شهريورماه سال جاری، یک روز قبل از برگزاری پنجمین کنگره ملی علوم دامی ایران و در دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار خواهد شد.

وی برگزاری كارگاه آموزشي «تجزيه‌پذيري با هدف معرفي روشهاي in vitro و آزمايشگاهي قابليت هضم»، «معرفی روش in situ و تفسير رياضي و بيولوژيك مدل‌هاي مورد استفاده در تجزيه‌پذيري» را از جمله کارگاه‌های آموزشی پیش‌بینی شده در حاشیه این کنگره بیان کرد.

انصاری مهیاری ادامه داد: آشنایی با متدهای تولید گاز، بررسی کینتیک هضم پذیری بخش کربوهیدرات مواد خوراکی به روش تولید گاز، کاربرد روش تولید گاز در بررسی مواد ضد تغذیه‌ای و بررسی تأثیر افزودن روغن بر اکوسیستم شکمبه با استفاده از روش تولید گاز از دیگر سرفصل‌هایی است که در کارگاهی تحت عنوان «Gas production» مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: کارگاه «اندازه ذرات مواد خوراکی در تغذیه دام» سومین کارگاه آموزشی در نظر گرفته شده است و در این کارگاه سعی بر آن است تا شرکت کنندگان با اهدافی همچون آشنایی با روش‌های نوین تنظیم الیاف در جیره گاوهای شیرده، معرفی شیوه‌های نوین اندازه‌گیری فیبر در تغذیه نشخوارکنندگان، الیاف شیمیایی و فیزیکی و الیاف مؤثر، الیاف مؤثر فیزیکی، روش‌های اندازه گیری اندازه ذرات، توزیع اندازه ذرات و الیاف مؤثر فیزیکی و ابهامات موجود در آن آشنا شده و این عناوین بصورت کاربردی مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: «کاربرد مدل‌های مختلط (MIXED MODEL) در علوم دامی» بر مبنای شناخت ماهیت داده‌ها و انتخاب مدل مناسب، ضرورت استفاده از مدل‌های مختلط ، نحوه کدنویسی برای تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SAS و تفسیر نتایج رویه مختلط (Proc Mixed)، چهارمین کارگاه آموزشی است که پیش از برگزاری پنجمین کنگره ملی علوم دامی ایران در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی پنجمین کنگره ملی علوم دامی ایران، كارگاه آموزشي «تعیین ژنوتیپ به روش PCR-RFP و کاربرد اطلاعات ژنومیکی در علوم دامی» با هدف گذاری‌هایی از جمله روش‌های استخراج DNA ژنومیکی از بافت، تعیین ژنوتیپ به روش PCR-RFLP، کاربرد اطلاعات مولکولی در مطالعات ساختار جوامع حیوانی و آنالیز ژنتیکی اثرات ژنی در صفات کمی را پنجمین کارگاه به منظور ارائه روش‌ها و دستاوردهای نوین علوم دامی عنوان کرد.

انصاری مهیاری تأکید کرد: علاقه‌مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر پیرامون این کارگاه‌ها و نحوه ثبت نام، تا 25 مردادماه فرصت دارند تا به سایت پنجمین کنگره علوم دامی ایران به نشاني اينترنتي http://iransas-congress.com/congress/workshop مراجعه و اقدام كنند.

پنجمین کنگره ملی علوم دامی ایران، هشتم و نهم شهریور ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید