کارگاه‌های ریاضی و هنر در خانه‌های ریاضیات برگزار شود

www.callforpapers.irرئیس انجمن شورای خانه‌های ریاضیات ایران خواستار برگزاری کارگاه‌های ریاضی و هنر در خانه‌های ریاضیات شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ سیدمجید شریفی در مراسم آغاز فعالیت خانه ریاضیات اردبیل با بیان اینکه اولین خانه ریاضیات ایران در سال 1375 در اصفهان افتتاح شد، افزود: خانه ریاضیات اردبیل 36 امین خانه ریاضیات کشور است که افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه خانه ریاضیات محلی برای عمومی کردن ریاضیات است، تصریح کرد: خانه‌های ریاضیات در عمومی کردن ریاضی میان خانواده‌ها، دانش آموزان و دانشجویان فعالیت می‌کنند.

شریفی خواستار برگزاری کارگاه‌های ریاضی، هنر و کاشی کاری در بعد ریاضی شد و خاطرنشان کرد: خانه ریاضیات خانه‌ای است که از کودکی که الفبای خواندن نوشتن بلد نیست تا پیرمرد 85 ساله می توانند در آن خانه حضور یابد.

رئیس انجمن شورای خانه‌های ریاضیات ایران گفت: میانگین ریاضی تست دانش آموزان در کنکور زیر پنج درصد است که این یک معضل اساسی است.

وی افزود: اولین طرح حذف کنکور، توسط خانه ریاضیات ایران به مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

شهاب زاده عضو شورای عالی خانه ریاضیات ایران در ادامه با بیان اینکه ایران سومین کشور دنیاست که رشته های مهندسی را به خود اختصاص داده است، افزود: خانه های ریاضیات برای عمومی کردن ریاضیات و خروج آن از حالت کلاسیک راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه حمایت استانداری و شهرداری اردبیل از راه اندازی خانه ریاضیات مایه مباهات است، گفت: امیدواریم خانه ریاضیات اردبیل سرآمد خانه‌های ریاضیات کشور باشد.

شهاب زاده با بیان اینکه باید زمینه بروز و ظهور استعدادها را فراهم کنیم، تصریح کرد: هرچه بنیه علمی جامعه تقویت شود، امنیت اجتماعی استان بالا می رود.

عضو شورای عالی خانه ریاضیات ایران خاطرنشان کرد: در خانه ریاضیات بخشنامه ای عمل می شود و همه امور به عهده شورای علمی خانه است، که می توانند از تجارب علمی خانه‌های دیگر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه با آرامش فرزندان خود را به سمت یادگیری درست درس‌ها بویژه درس ریاضی سوق دهیم، تاکید کرد: کاری نکنیم فرزندان از روز اول مدرسه اقدام به تست زنی کنند و در کلاس های کنکور شرکت کنند چرا که در این حالت ذهنشان از ابتدای کار درگیر می‌شود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید