فراخوان دومین جشنواره‌ی «شعر انقلاب»

فراخوان دومین جشنواره سراسری شعر انقلاب اعلام شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی اعلام كرد، به منظور پاسداشت و ارتقاي دستاوردهای شعر انقلاب و همچنین كشف استعداد‌های برتر، دومین جشنواره سراسری شعر انقلاب را در سه قالب «شعر آزاد»، «سنتی»، «كودك و نوجوان» و بخش «پژوهش» برگزار می‌كند.

بخش‌های مختلف دومین جشنواره سراسری شعر انقلاب «مجموعه شعر»، «تك اثر» و «پژوهش» (بررسی شعر انقلاب اسلامی) است كه شركت در هر بخش دارای شرایطی به شرح زیر است:

مقررات شركت در بخش مجموعه شعر

شركت‌كنندگان می‌توانند در هر قالب حداكثر 1 مجموعه (چاپ‌شده یا آماده چاپ كه حداقل نیمی از آن مرتبط با موضوع فراخوان باشد) ارائه كنند.

هر مجموعه شعر سنتی و آزاد باید حداقل دارای 40 اثر باشد و هر مجموعه شعر كودك و نوجوان باید حداقل 15 اثر را در خود داشته باشد.

مقررات شركت در بخش تك اثر

شركت‌كنندگان در بخش تك اثر می‌توانند حداكثر 7 اثر شعری مرتبط با موضوع فراخوان را به دبیرخانه ارائه كنند.

مقررات شركت در بخش پژوهش

شركت‌كنندگان می‌توانند در بخش پژوهش یك مقاله و حداكثر یك مجموعه مقاله‌ی مرتبط با موضوع جشنواره را به دبیرخانه ارسال كنند.

همچنین در بخش پژوهش هر اثر (مقاله) باید حداقل 2500 و حداكثر 5000 كلمه باشد.

مقررات عمومی جشنواره

متقاضیان برای شركت در این دوره از جشنواره باید به سایت www.artfest.ir مراجعه و ثبت نام كنند.

درج كد رهگیری، قالب آثار و بخش‌های جشنواره بر روی هر اثر چاپی الزامی است.

صفحات متون بدون ذكر مشخصات صاحب اثر ارسال شود.

آثار ارائه‌شده باید در سه نسخی چاپی به دبیرخانه ارسال شود.

اشعار در قالب فایل WORD و با اندازه قلم 12 همراه با لوح فشرده ارسال شود.

دبیرخانه جشنواره در صورت صلاح‌دید آثار منتخب را با نام شاعر چاپ خواهد كرد.

دبیر خانه از دریافت آثار ارسالی بعد از موعد مقرر معذور است.

بر اساس این گزارش، آخرین مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره سراسری شعر انقلاب تاریخ 10 شهریور ماه امسال است و نفرات برگزیده هر بخش هم‌زمان با برگزاری این جشنواره در آبان‌ماه امسال معرفی مي‌شوند و جوایز خود را دریافت خواهند كرد.

جوایز هر بخش

در بخش مجموعه شعر نفرات اول هر رشته تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و 30 میلیون ریال دریافت خواهند كرد و نفرات دوم و سوم علاوه بر لوح سپاس، به ترتیب، 25 و 20 میلیون ریال دریافت می‌كنند.

در بخش ارائه تك اثر، جوایز نفرات اول هر رشته تندیس جشنواره، دیپلم افتخار به همراه 20 میلیون ریال است. نفرات دوم لوح سپاس و 15 میلیون ریال و نفرات سوم لوح تقدیر و 10 میلیون ریال دریافت خواهند كرد.

جوایز بخش پژوهش نیز تندیس جشنواره، دیپلم افتخار به همراه 20 میلیون ریال برای نفرات اول هر رشته و لوح سپاس به همراه 15 میلیون ریال برای نفرات دوم و لوح تقدیر به همراه 10 میلیون ریال برای نفرات سوم هر رشته است.

آثار منتخب توسط انتشارات سوره مهر (وابسته به حوزه هنری) در یك مجموعه به چاپ خواهد رسید.

علاقه‌مندان برای شركت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه مركزی جشنواره‌های حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، طبقه دوم، مركز محافل و جشنواره‌ها ارسال كنند.

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید