چند تغییر عمده در کنکور 94

www.callforpapers.irمشاور عالی سازمان سنجش از توزیع کارت آزمون سراسری 94 از روز یکشنبه 17 خردادماه خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ حسین توکلی در گفت‌و‌گو با ایسنا ،گفت:کارت شرکت در آزمون سراسری 94 داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی،علوم تجربی،علوم انسانی،هنر و زبان‌های خارجی از فردا،یکشنبه 17 خردادماه لغایت چهارشنبه،20 خردادماه روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار داده می‌شود.

وی ادامه داد:داوطلبانی که برای شرکت در دو یا سه گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی خود، بر حسب مورد نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی دوم یا سوم نیز اقدام نمایند.اطلاعیه سازمان سنجش درمورد تاریخ،نحوه پرینت کارت و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون سراسری از عصر یکشنبه 10 خردادماه روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته و در نشریه پیک سنجش دوشنبه 11خردادماه منتشر شده است.این اطلاعات مجددا در نشریه پیک سنجش یکشنبه،17خردادماه منتشر خواهد شد.

نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون

مشاور عالی سازمان سنجش درمورد نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون توضیح داد:داوطلبان برای دریافت کارت شرکت در آزمون ضرورت دارد ضمن مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور با وارد نمودن شماره سریال کارت اعتباری ثبت نام (12 رقمی) و شماره شناسنامه و یا وارد کردن شماره پرونده و کدرهگیری ثبت‌نام (16 رقمی) و نام و نام خانوادگی، کدملی و سریال شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از برگ راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه نمایند. داوطلبانی که در 2 یا 3 گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم و یا گروههای آزمایشی دوم و سوم (گروه های آزمایشی هنر و زبانهای خارجی) خود اقدام نمایند.

نحوه رفع نقص کارت شرکت در آزمون

توکلی درمورد نحوه رفع نقص کارت شرکت در آزمون نیز اظهار کرد: چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای 1، 3، 4‌، 7، 12‌، 13، 14، 15، 16، 17، 18 ، 19، 20، 21 و 23 (شامل نام‌خانوادگی و نام، سال تولد، شماره شناسنامه‌، سال اخذ و نوع دیپلم، شماره ملی، سری و سریال شناسنامه، محل تولد، شماره دانش آموزی، منطقه اخذ دیپلم، سهمیه، معدل کتبی نهایی دیپلم، محل اخذ مدرک ماقبل دیپلم ، محل اخذ مدرک دیپلم، سال و محل اخذ مدرک دوره پیش دانشگاهی، استفاده از بورسیه آموزگار، کارمندی، مدرک کاردانی، دانشجوی دوره روزانه، دانشجوی انصرافی، اتباع خارجی و مدرک کارشناسی) کارت شرکت در آزمون مشاهده نمودند، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور به سایت سازمان سنجش و در قسمت ویرایش اطلاعات، حداکثر تا تاریخ 22 خرداد 94 مراجعه و از آن طریق نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایند.

وی ادامه داد: درصورتی که مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای 2، 6، 8، 9 و 10 (جنس، دین، زبان خارجی امتحانی، معلولیت و بهیار) کارت شرکت در آزمون مشاهده شد،داوطلب ضرورت دارد از روز سه شنبه 19 خردادماه لغایت روز چهارشنبه 20 خردادماه از ساعت 8 الی 12 و 14 الی 18 با به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر (کارت ملی و یا شناسنامه عکس‌دار) شخصاَ به نماینده سازمان سنجش آموزش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه براساس جدول شماره 2 این اطلاعیه مراجعه نماید. چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلب دارای اشکالاتی از جمله، فاقد مهر بودن عکس، واضح نبودن عکس ، عکس به جزء عکس داوطلب و . . . است ضرورت دارد از روز سه شنبه 19خردادماه الی روز چهارشنبه 20خردادماه از ساعت 8 الی 12 و 14 الی 18 با همراه داشتن 2 قطعه عکس 4✕3، کارت ملی یا شناسنامه عکسدار شخصاَ به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص‌حوزه مربوطه براساس جدول شماره 2 مراجعه نمایند و موضوع را دنبال نموده تا مشکل برطرف گردد.

تغییر در پذیرش دانشجو در گروه آزمایشی هنر

مشاور عالی سازمان سنجش از تغییر پذیرش دانشجو در گروه آزمایشی هنر خبر داد و گفت:پذیرش دانشجو در گروه آزمایشی هنر در سال های گذشته به صورت نیمه متمرکز صورت می‌گرفت اما از امسال پذیرش دانشجو در این گروه به صورت متمرکز و شرایط خاص است.این موضوع در برگ راهنما به صورت کامل توضیح داده شده است.

امکان ثبت نام در دانشگاه پیام‌نور و موسسات غیر انتفاعی

توکلی از امکان ثبت نام در دانشگاه پیام‌نور و موسسات غیر انتفاعی خبر داد و افزود:آن دسته از داوطلبانی که در زمان ثبت نام آزمون موفق به اعمال بند موسسات غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور نشده‌اند، می توانند با پرداخت مبلغ 80000 ریال (معادل هشت هزار تومان) به صورت الکترونیکی به وسیله کارتهای عضو شبکه بانکی شتاب از طریق سایت سازمان سنجش و در قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به علامت‌گذاری بند فوق از تاریخ 17 لغایت 22خردادماه اقدام نمایند.

نحوه انتخاب رشته در دانشگاه آزاد

وی درمورد نحوه انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد:آن دسته از داوطلبان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که پذیرش در آنها براساس آزمون صورت می‌پذیرد، باید ضمن شرکت در آزمون، پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون سراسری و دریافت کارنامه برای انتخاب رشته به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه نمایند.

آمار ثبت‌نام کنندگان کنکور

مشاور عالی سازمان سنجش در ادامه درمورد تعداد داوطلبان ثبت‌نام کننده اظهار کرد:با توجه به آمار علاقه‌مندان به گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی از سایر گروه ها و همچنین تعداد داوطلبان ثبت نام کننده برای برگزاری آزمون سراسری 94،یک میلیون و 29 هزار و 267 کارت شرکت در آزمون صادر شده است و آزمون نیز با این تعداد داوطلب برگزار می‌گردد.

توکلی ادامه داد:از تعداد یک میلیون و 29 هزار و 267 داوطلب،181 هزار و 299 داوطلب در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی،497 هزار و 845 داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی،181 هزار و 719 داوطلب در گروه آزمایشی علوم انسانی،56 هزار و 250 داوطلب (با توجه به آمار داوطلبان واقعی هنر و علاقه‌مندان به گروه هنر)در گروه هنر،112 هزار و 154 داوطلب(داوطلبان واقعی گروه زبان‌های خارجی و علاقه‌مندان به زبان‌های خارجی) در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی شرکت کرده‌اند.

آغاز آزمون از تاریخ 21 خرداد

وی درمورد زمان برگزاری آزمون نیز توضیح داد:آزمون داوطلبان علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح روز پنجشنبه،21 خردادماه،آزمون گروه هنر در عصر پنجشنبه 21 خردادماه،آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح روز جمعه،22خردادماه و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در عصر جمعه 22خردادماه در 365 شهرستان و 463 حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید