تحقیقات دانشگاهی باید کاربردی شوند

www.callforpapers.irمعاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: تحقیقات و امور پژوهشی که در دانشگاه‌ها انجام می‌شوند، باید کاربردی و پاسخگوی نیازهای جامعه باشند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر وحید احمدی در حاشیه چهل و هفتمین نشست معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه‌های استان کرمان در محل دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار اظهار کرد: در حوزه معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم ظرفیتی به منظور حمایت از بخش خصوصی در قالب شرکت‌های فناور و دانش بنیان وجود دارد.

احمدی با اشاره به قابلیت‌های نسل جوان و ویژگی‌های آن خاطرنشان کرد: جوانان از ایده پردازی در کارهای جدید به خوبی استقبال می‌کنند و لازم است این ایده‌ها در ارتباط با نیازهای صنعت و جامعه جهت داده شوند.

احمدی تصریح کرد: باید نشست‌هایی بین صنعت و دانشگاه به صورت مستمر در سطح استان برگزار شود و ایده‌های مختلف بر حسب نیازهای صنعت و جامعه ارائه و به بهترین آنها جوایزی اهدا شود.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای فعال شدن این بخش راه‌اندازی اردوهای کارآفرینی است.

وی گفت: توجه به کیفیت، ارتقای سطح زیرساخت دانشگاه‌ها، اصلاح ساختار، ایجاد دانشگاه‌های کارآفرین، توسعه پژوهش و فناوری، تاسیس مراکز رشد و خلاقیت، برگزاری المپیادها و ارتباط مستمر با صنعت از سیاست‌ها و راهبردهای کلی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری است که لازم است دانشگاه‌های استان به منظور اجرایی شدن آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

بر اساس این گزارش، در این نشست رؤسای دانشگاه‌های شهید باهنرکرمان، رفسنجان، سیرجان، علوم پزشکی کرمان، آزاد اسلامی، پیام نور، جیرفت، علمی کاربردی و مجتمع آموزش عالی بم و زرند گزارشی از قابلیتها، توانمندی‌ها و همچنین مشکلات حوزه خود را بیان کردند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید