طرح تولید ماژول‌های صنعتی در جشنواره شیخ بهایی اول شد

www.callforpapers.irمحمد صادقی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان موفق به کسب تندیس زرین یازدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی شد.

به گزارش  پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ محمد صادقی دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع گرایش مدیریت و بهره‌وری سیستم‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان، با ارایه طرح تولید ماژول‌های صنعتی اولترافیلتراسیون در بخش فن آفرینان در حال رشد موفق به کسب رتبه اول یازدهمین دوره جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی شد.

صادقی با اشاره به همکاری دکتر مرتضی صادقی و مهندس سمیه خطی در این طرح اظهار کرد: طرح تولید مدوله‌ای صنعتی اولترافیلتراسیون برای تصفیه آب و پساب برای اولین بار در کشور به مرحله تجاری‌سازی رسیده است.

وی افزود: سالانه حدود هفت میلیون دلار واردات این مدول‌ها است که متأسفانه با توجه به تحریم‌ها، بیشتر این واردات از محصولات بی‌کیفیت چینی است.

برنده تندیس زرین یازدهمین جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی ادامه داد: با تولید و تجاری‌سازی این مدول ها علاوه بر تأمین نیاز داخل می‌توانیم به کشورهای همسایه و حتی اروپا صادرات داشته باشیم. با توجه به کم‌آبی و قرار گرفتن کشورمان در منطقه خشک و نیمه خشک و نیاز به بازگرداندن پساب‌های آلوده به چرخه صنعت و کشاورزی این نوع مدول‌ها بسیار کارآمد خواهد بود.

همچنین محسن امینی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان نیز یکی از اهداف آرمانی سند چشم‌انداز کشور را احراز جایگاه اول علم و فناوری در منطقه دانست و گفت: تحقق اهداف چشم‌انداز در ابعاد مختلف علمی، پژوهشی و فناوری مستلزم سیاست‌گذاری صحیح و عزم جهاد علمی است که مهم‌ترین رکن برای نیل به اهداف دانشگاه‌ها می‌باشد، لذا رسیدن به چنین قله‌ای الزاماتی را در حوزه‌های گوناگون می‌طلبد که یکی از آنها توجه و قدردانی از دانشجویان محقق و کارآفرینی است که نقش مؤثری بر پویایی علمی در محیط دانشگاه داشته و در جهت رشد و بالندگی علمی کشور تأثیر بسزایی دارد.

به گزارش ایسنا، جشنواره ملی شیخ بهایی که مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. در دو بخش مسابقه‌ای و غیرمسابقه‌ای برگزار شد که بخش مسابقه‌ای شامل طراحان کسب و کار بخش آزاد و بخش دانشجویی، فن آفرینان (شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاران کارآفرین) و بخش غیرمسابقه‌ای شامل بورس فناوری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه بود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید