بیمار سرطانی نباید پس از اتمام درمان به حال خود رها شود

http://www.callforpapers.irدبیر کمیته علمی کیفیت زندگی در بیماران سرطانی پژوهشکده سرطان پستان در خصوص اهمیت محور کیفیت زندگی در بیماران گفت: در برخورد با سرطان پستان هدف نه تنها تشخیص و درمان بلکه پیشگیری است و وضعیت بیماران پس از درمان نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است و بیمار نباید پس از اتمام درمان و یا در صورت پیشرفت بیماری به حال خود رها شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر ماندانا ابراهیمی در گفت وگو با ایسنا، درباره موضوعات قابل بحث در کنگره بین المللی سرطان پستان که سال جاری از سوی این کمیته برگزار می‌شود، گفت: با توجه به ابعاد گسترده کیفیت زندگی در سرطان و به ویژه سرطان پستان، کمیته کیفیت زندگی هرساله به طور عمده به بررسی یک موضوع به صورت جامع پرداخته است.

وی اضافه کرد: تاکنون در کنگره های پیشین درمورد وضعیت کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان پستان در ایران، ابعاد روان شناختی، نحوه انتقال خبر به مبتلایان، اختلالات عملکرد جنسی و نیز مقوله مهم درد پس از درمان، مباحثی عنوان شده است. با توجه به اینکه درحال حاضر بحث ورزش در پیشگیری از بروز بیماری و همچنین درمان عوارض و بهبود کیفیت زندگی از بحث‌های به روز جهان است، امسال تصمیم گرفته شد در مورد این موضوع به صورت مفصل تری در کنگره بحث شود.

دبیر کمیته علمی کیفیت زندگی در بیماران سرطانی پژوهشکده سرطان پستان گفت: همچنین امسال با توجه به اهمیت موضوع در مورد درمان های تسکینی صحبت می شود زیرا همواره در گروه پژوهشی کیفیت زندگی به این موضوع مهم تاکید شده است که در برخورد با سرطان پستان هدف نه تنها پیشگیری، تشخیص و درمان است بلکه وضعیت بیماران پس از درمان نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است و نباید پس از اتمام درمان و یا در صورت پیشرفت بیماری به حال خود رها شود.

ابراهیمی در خصوص امتیازات کنگره امسال با توجه به بین المللی شدن آن گفت: بهره وری از دانش روز و تجربیات صاحب نظران در دنیا در کمیته‌های مختلف علمی، هم اندیشی اساتید صاحب نظر داخلی و خارجی برای بهترین تصمیم گیری درمانی و تشخیصی با توجه به شرایط موجود و ایجاد ارتباطات بین المللی برای انجام پروژه های پژوهشی و کاربردی مشترک در آینده از دستاوردهای برنامه ریزی شده در کنگره امسال است.

هشتمین کنگره سرطان پستان جهاد دانشگاهی 6 تا 8 آبان ماه در محل سالن اجتماعات کتابخانه ملی برگزار می شود. همچنین دریافت مقالات کنگره از اول اردیبهشت ماه از طریق سامانه آغاز شده و تا پایان تیرماه ادامه دارد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید