کنفرانس ملی علوم زمین و توسعه شهری در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود

www.callforpapers.irاولین کنفرانس ملی علوم زمین و توسعه شهری، 7 خرداد ماه سال جاری در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ نقش ژئومورفولوژی و تکتونیک در توسعه شهری، نقش فناوری‌های نوین و سنجش از دور در توسعه شهری، شهرسازی و توسعه پایدار، عمران، معماری پایدار و توسعه شهری، نقش اقلیم در توسعه شهری، نقش مناطق آزاد در توسعه شهری، جغرافیای سیاسی، امنیت و توسعه شهری، منابع طبیعی علوم محیط زیست و توسعه شهری، گردشگری و توسعه شهری و نقش مدیریت ریسک و بحران در توسعه شهری از جمله اهداف این کنفرانس می باشد.

ایجاد فرصت‌هایی برای تعامل علمی و همکاری‌های آینده به صورت یکپارچه و منسجم برای به اشتراک گذاری دانش و تجربه در زمینه های مختلف علوم زمین، ایجاد همگرایی بین گرایش ها و رشته های مختلف علوم جغرافیایی و شهرسازی، گردهمایی جامع برای تبادل نظر، بسترسازی مناسب جهت آشنایی روزافزون دانشجویان و اساتید دانشگاه های سراسر کشور در مورد آخرین یافته ها و فناوری در زمینه های مختلف علوم زمین، توسعه شهری و اقتصاد پایدار از جمله اهداف این کنفرانس اعلام شده است.

چشم انداز دیگر این کنفرانس فراهم آوردن محیطی مناسب برای طیف متنوعی از مطالعات و دستاوردهای علمی کشور در زمینه علوم زمین و توسعه شهری توسعه تعاملات علمی- پژوهشی بین جامعه دانشگاهی می باشد. از دیگر چشم انداز اصلی این کنفرانس می توان به کمک در مطالعات چند رشته‌ای مرتبط با فضای ژئومورفولوژیکی، محیط زیست، زمین شناسی، تغییرات اقلیمی، فتوگرامتری و سنجش از راه دور، توسعه شهری، آمایش سرزمین و اقتصاد پایدار و تقابل انسان با محیط اشاره کرد.

به عقیده برگزارکنندگان این کنفرانس، علوم زمین از دیرباز به عنوان یکی از مهمترین و کاربردی ترین دانش ها در سطح کره خاکی و بلکه فراتر از آن به شمار می رود. امروزه علوم زمین با برخی از رشته های دیگر گره خورده و دستیابی به ارتقاء همه جانبه و توسعه اقتصادی، اجتماعی فرهنگی و در یک کلام توسعه پایدار، امروزه نیازمند همکاری و تعامل میان رشته های مختلف علمی و دانشمندان و متخصصان علوم مختلف می باشد. از طرفی شهر و المانهای شهری و سازه‌های مربوط به آن با توجه به بستر جغرافیایی و سیر تکاملی شهرسازی با پدیده‌های علمی و فن آوری‌های علوم زمین گره خورده است که این نیازمند تعامل بین علوم زمینی و سازه های شهری است در این میان استفاده از بسترهای مناسب محیطی می‌تواند در جهت رشد و تعالی پایدار تمدن بشری و در راس آن سازه های شهری گام بردارد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید