دانشجویان صاحب فکر و ایده، پژوهشگر می‌شوند

http://www.callforpapers.irدبیر کمیته پژوهش های دانشجویی پژوهشکده سرطان پستان گفت: کمیته پژوهش‌های دانشجویی که با هدف ایجاد فضایی برای فعالیت‌های پژوهشی دانشجویان تشکیل شده است در نظر دارد تا امکانات مورد نیاز را برای دانشجویان صاحب فکر و ایده فراهم آورد و ایده‌ها را تبدیل به طرح‌های پژوهشی کند و در نهایت آنان را تبدیل به پژوهشگر نماید.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر سپیده منصوری در گفت وگو با ایسنا ضمن بیان اینکه کمیته پژوهش‌های دانشجویی پژوهشکده سرطان پستان در نظر دارد تا بابرگزاری دوره‌های آموزشی متعدد به صورت عملی برای اولین بار در کشور دانشجویان علاقه مند به پژوهش در سرطان را جذب نماید، گفت: دوره‌ها به صورت کلاس‌های نظری و عملی متعدد در زمینه چگونگی طراحی یک مطالعه و مهارت‌های لازم برای هر کدام از مراحل طراحی برگزار می‌شود.

وی افزود: دوره‌های کلاس‌های آزمایشگاهی، کلاس‌های مهارت‌های ارتباطی و مدیریت پروژه با حضور مدرسین مجرب و در سطوح مختلف مبتدی تا پیشرفته نیز از جمله برنامه‌های آموزشی در این دوره‌ها است.

دبیر کمیته پژوهش‌های دانشجویی گفت: در راستای اجرای این برنامه بزرگ آموزشی در مرحله نخست نحوه طراحی و اجرای یک مطالعه همراه با معرفی گروه‌های پژوهشی در پژوهشکده با اجرای یک سناریوی آموزشی زنده و تعاملی به دانشجویان علاقه مند معرفی می‌شود.

فعالیت‌های پژوهشی جز سوابق کاری محسوب می‌شود

منصوری ادامه داد: در مراحل بعدی دوره‌های متنوع آموزشی بر اساس نیازها و علاقه مندی دانشجویان به پژوهش سرطان برگزار می‌شود و در پایان این دوره ها دانشجویان قادر به طراحی یک یا چند طرح پژوهشی هستند که حتی در اجرای آنها نیز می‌توانند مشارکت کنند. برای سهولت و دقت در انجام امور کلیه فعالیت‌های دانشجویان در این پایگاه ثبت و جز سوابق کاری ایشان محسوب می شود.

نخستین بازدید دانشجویان از پژوهشکده

دبیر کمیته پژوهش های دانشجویی با اشاره به اینکه نخستین برنامه کمیته پژوهش های دانشجویی با بازدید دانشجویان پزشکی و رشته های دیگر از پژوهشکده سرطان پستان در تاریخ 20 فروردین ماه برگزار شد، گفت: کمیته پژوهش های دانشجویی که با هدف ایجاد فضایی برای فعالیت های پژوهشی دانشجویان تشکیل شده است در نظر دارد تا امکانات مورد نیاز را برای دانشجویان صاحب فکر و ایده فراهم آورد و ایده های آنان را تبدیل به طرح های پژوهشی کند و در نهایت آنان را تبدیل به پژوهشگر نماید.

وی گفت: ثبت نام دانشجویان علاقمند صاحب فکر و ایده در این کمیته برای در اختیار قراردادن امکانات یاد شده از برنامه های این کمیته پژوهشی است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید