استارتاپ ویکند هرمزگان برگزار می‌شود

http://www.callforpapers.irمدیرعامل موسسه آموزشی و پژوهشی ارتباط نانو صنعت هرمزگان گفت: رویداد استارت آپ ویکند برای اولین بار در هرمزگان طی روزهای 26 تا 28 فروردین ماه برگزار می‌شود، برگزاری این رویداد فرصتی است تا هرمزگانی‌ها نیز ایده هایشان را طی سه روز به اشتراک بگذارند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ حسین رئیسی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: استارت ‌آپ به شرکت‌های نوپایی گفته می‌شود که با یک ایده‌ ساده و اولیه شروع و به سرعت رشد می‌کنند و به درآمد می‌رسند، از بهترین و موفق‌ترین مثال‌ها استارت ‌آپ‌های جهان می‌توان به گوگل، مایکروسافت و اپل اشاره کرد شرکت‌هایی که با یک ایده‌ ساده شروع به کار کرده و به درآمدهای میلیاردی رسیده‌اند و امروز بر دنیا تاثیر می‌گذارند.

رئیسی با بیان اینکه استارتاپ یک کسب وکاری است که قسمتی از آن مبتنی بر فناوری است، افزود: البته هر کسب و کار که برپایه فناوری است لزوما استارتاپ نیست اما همه استارتاپ‌ها از وب، موبایل، اینترنت و تکنولوژی‌های جدید استفاده می کنند تا رشد بالایی داشته باشند.

وی عنوان کرد: استارتاپ یک رویداد آموزشی – تجربی در سراسر دنیا است که در سه روز متوالی در انتهای هفته برگزار می‌شود، در این برنامه شرکت کنندگان پرانگیزه‌ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، علاقمندان استارتاپ، بازاریاب‌ها، طراحان گرافیک گرد هم می آیند تا طی 54 ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده‌ای را اجرا کند.

دبیر اجرایی این مسابقه در ادامه افزود: این برنامه از ساعت ۶ بعدازظهر روز چهارشنبه آغاز و تا ساعت ۹ شب روز جمعه ادامه دارد که شرکت کنندگان در آن (کمتر از۱۰۰ نفر در ۱۰ تیم) همه در یک فضای مشترک قرار می‌گیرند و با کمک مربیان خبره که از میان کارآفرینان موفق انتخاب شده‌اند ایده‌ها را به کسب و کار تبدیل می‌کنند، در پایان برنامه نیز تیم‌ها پروژه‌های خود را به هیئتی از داوران که از میان جامعه سرمایه‌گذار و اساتید دانشگاهی و کارآفرینان هستند، ارائه می دهند.

 

رئیسی با اشاره به اینکه این رویداد در سطح جهانی توسط برندهای معتبری همچون گوگل، مایکروسافت و آمازون حمایت تجاری می شود، افزود: این برنامه جهانی تا به حال بیش از یک هزار بار در بیش از ۴۸۰ شهر دنیا برگزار شده است، این برنامه جهانی شبکه پهناوری از مشتاقان کارآفرینی را پدید آورده است، در استارتاپ ویکند ایده‌های زیادی مطرح می‌شوند و با اهمیت ترین گزینه در این برنامه اجرا است.

وی در خصوص برنامه های کلی استارتاپ ویکند گفت: در افتتاحیه این رویداد که چهارشنبه عصر برگزار خواهد شد، نماینده استارتاپ ویکند جهانی توضیح می‌دهد که شرکت کنندگان مسیر پر پیچ و خمی را در پیش رو دارند و به هر شرکت کننده ۶۰ ثانیه فرصت داده می شود که ایده نوآورانه خود برای شروع یک کسب و کار جدید را مطرح کند، البته داشتن ایده الزامی نیست.

وی افزود: افراد ایده‌های خود را مطرح می‌کنند و از بین ایده‌های مطرح شده بهترین آن‌ها با رأی حاضران انتخاب می‌شود، صاحبان ایده‌های انتخاب شده شروع به تشکیل تیم و جذب تخصص‌های مورد نیاز برای پیشبرد ایده می‌کنند و بعد از تشکیل گروه‌ها روز اول به پایان می‌رسد.

مدیرعامل موسسه ارتباط نانو صنعت با بیان اینکه در در روز دوم گروه‌ها از صبح در مکانی که برایشان تدارک دیده شده حاضر و با امکاناتی که در اختیار دارند شروع به اجرایی کردن ایده‌ خود می‌کنند، بیان کرد: در این بین افرادی به عنوان مربی که در زمینه‌های مختلف دارای تخصص می‌باشند و یا سابقه ایجاد استارت‌آپ را دارند گروه‌ها را در جهت اجرایی کردن ایده‌هایشان راهنمایی و کمک می‌کنند، با این اوصاف روز دوم کاملاً به اجرایی کردن استارت‌آپ سپری شده و در این بین ممکن است کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت هم برگزار شود.

رئیسی گفت: با آغاز روز سوم گروه‌ها برای بار دوم دور هم جمع شده و آخرین تلاش‌ها را در جهت تولید نمونه اولیه محصول خود انجام می‌دهند و آماده ارائه آن در حضور داوران می‌شوند، عصر روز سوم زمان بررسی ایده‌ها و محصول اولیه حاصل از آن ایده است، بطوری که گروه‌ها با ارائه توضیحات در زمینه توجیه اقتصادی طرح، ارزشی که ارائه می‌دهد و افرادی که به عنوان مصرف‌کنندگان نهایی در نظر گرفته شده‌اند از طرح خود دفاع می‌کنند و در نهایت سه تیم برتر با رأی نهایی داوران انتخاب می‌شوند.

وی تصریح کرد: اما برنده واقعی این رویداد گروه‌هایی هستند که تیم تشکیل شده خود را بعد از رویداد حفظ کرده و با تجربیاتی که به دست آورده‌اند استارت‌آپ خود را تبدیل به یک شرکت سودآور کنند.

رئیسی مهمترین هدف استارتاپ ویکند را اینگونه بیان کرد: اصلی ترین هدف آن این هست که تیم‌های شرکت کننده بعد از پایان استارتاپ به کار خود ادامه دهند تا محصول خود را به مرحله اجرا و تولید برسانند و به بازار هدف خود عرضه کنند.

علاقه مندان به شرکت در استارتاپ ویکند هرمزگان می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت رویداد www.swhormozgan.ir مراجعه کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید