آخرین وضعیت اعتبار دانشگاه‌های روسی در پزشکی اعلام شد

فهرست دانشگاه های معتبر علوم پزشکی از سوی وزارت بهداشت اعلام شده است و بر اساس جدیدترین تغییر چند دانشگاه در روسیه و بلاروس با تغییری در اعتبار مدرک مواجه شدند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ بر اساس جدیدترین فهرست دانشگاه های معتبر پزشکی، دانشگاه های کشور روسیه اعتباری به صورت مشروط دارند که بر این اساس آكادمي پزشكي مسكو – سچينوا (دانشگاه شماره يك مسكو) (در رشته داروسازي)، انستيتو دندانپزشكي مسكو، دانشگاه پزشكي سن پترزبورگ (پاولوف)، آكادمي تخصصي پزشكي سن پطرزبورگ و مركز چشم پزشكي فيدروف در این فهرست به چشم می خورند.

همچنین درباره دانشگاه های مورد تایید در کشور روسیه سفید یا بلاروس نیز وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است که اعتبار دانشگاه آكادمي پزشكي مينسك Minsk State Medical Institute مشروط است.

همچنین بر اساس مصوبه شورايعالي ارزشيابي وزارت بهداشت آكادمي تخصصي پزشكي مينسک Belarusian Medical Academy of post Graduate Education (BelMAPO) در كشور بلاروس از سپتامبر ۲۰۱۵ غير معتبر اعلام شد.

برای افرادي كه قبل از تاريخ مذكور شروع به تحصيل مي‌ کنند رعايت شرط تطابق ۸۰ درصد طول دوره و محتواي تحصيلي برنامه آموزشي رسمي آن دانشگاه با داخل كشور جهت ارزشيابي مدارك الزامي است.

همچنین فهرست دانشگاه های غیر معتبر با تاريخ لغو اعتبار و خروج از ليست دانشگاههاي معتبر در سایت مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت موجود است و داوطلبان تحصیل در خارج از کشور برای مواجه نشدن با مشکلات احتمالی بعدی باید از اعتبار یا عدم اعتبار آن مطلع شوند.

در فهرست دانشگاه های غیر معتبر نام ۹ کشور و دانشگاه های مرتبط با علوم پزشکی آنها درج شده است.

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید