دانشگاه فردوسی از طرح‌های دانشجویی خودروی برقی حمایت می‌کند

http://www.callforpapers.irرئیس دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی گفت: دانشگاه فردوسی با همکاری وزارت نیرو و شرکت توانیر از طرح‌های دانشجویی خودروی برقی حمایت می‌کند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ رجبی در مراسم رونمایی از خودروی فرمول دانشجویی کاسپین در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی با بیان اینکه ما به پیروزی تیم کاسپین در مسابقات فرمول دانشجویی افتخار می‌کنیم، اظهار امیدواری کرد که این پیروزی سرآغازی برای اقدامات بعدی دانشجویان باشد.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که سایر گروه‌های دانشجویی نیز در این خصوص فعال شوند تا آثار برکات آن در زندگی شغلی، ایجاد کسب و کار و همچنین پیشبرد صنعت کشور مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی با بیان اینکه ما تمایل داریم گروه برق با گروه مکانیک همکاری نزدیک‌تری داشته باشند، خاطرنشان کرد: امروز یکی از معضلات ما تولید خودروی برقی است؛ در این خصوص ما می‌توانیم با همکاری وزارت نیرو و شرکت توانیر حمایت‌های خوبی از دانشجویان داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، رضا مختاری، سرپرست تیم فرمول دانشجویی کاسپین نیز در ادامه این مراسم با اشاره به موفقیت دانشجویان دانشگاه فردوسی در طراحی اتومبیل فرمول دانشجویی تاکید کرد: مسؤولین باید حمایت بیشتری داشته باشند تا این دانش به صورت کاربردی‌تر دنبال شود؛ در ابتدای راه هدف ما این بود که دانشجویان بتوانند در قالب طراحی این خودرو از دانش خود به صورت کاربردی بهره ببرند.

وی ادامه داد: از آنجایی که صنعت خودرو در بین دانشجویان رشته مکانیک طرفدار زیادی دارد، وارد این پروسه شدیم.

 

مختاری در خصوص سابقه مسابقات فرمول دانشجویی در دنیا عنوان کرد: این رقابت‌ها از سال 1979 در آمریکا آغاز شد و همه کشورهایی که از صنعت خودروی قدرتمندی برخوردار هستند، در آن شرکت می‌کنند؛ هدف این رقابت‌ها این است که از دانش و استعدادهای دانشجویان در صنایع خودروسازی استفاده شود.

سرپرست تیم فرمول دانشجویی کاسپین با بیان اینکه این مسابقات در دو بخش کلاس یک و کلاس سه برگزار می‌شود، گفت: کلاس یک مربوط به خودروهای ساخته شده و کلاس سه مربوط به خودروهای طراحی شده است؛ در این مسابقات شرکت کنندگان باید بتوانند از محصول خود در همه مراحل طراحی و ساخت و همچنین فروش دفاع کنند و به نوعی داوران را به اقناع رسانند.

مختاری با اشاره به تیم‌های شرکت کننده از ایران در رقابت‌ها خاطرنشان کرد: اولین تیم از ایران که در سال 2007 در این مسابقات شرکت کرد، تیم دانشگاه صنعتی اصفهان بود و پس از آن نیز تیم دانشگاه صنعتی اراک هم در این رقابت‌ها حضور یافت.

وی ادامه داد: تیم کاسپین نیز کار خود را از 16 ماه پیش با هدف ساخت خودروی فرمول برای شرکت در کلاس یک این مسابقات آغاز کرد.

سرپرست تیم فرمول دانشجویی کاسپین در خصوص حضور سایر کشورها در این مسابقات عنوان کرد: کشور مصر نیز همزمان با ما در مسابقات فرمول دانشجویی حضور یافت، اما از آن زمان تاکنون این کشور موفق شده تا 13 تیم را به این مسابقات اعزام کند.

در پایان این مراسم از خوروی فرمول دانشجویی کاسپین رونمایی شد.

بر اساس این گزارش، تیم خودروی فرمول دانشجویی «کاسپین» دانشگاه فردوسی مشهد در مسابقات طراحی و ساخت خودروی فرمول دانشجویی روسیه که اواسط شهریورماه در شهر مسکو با حضور 21 تیم از هشت کشور جهان برگزار شد، موفق به کسب مقام دوم مسابقات بین‌المللی طراحی خودروی فرمول دانشجویی روسیه شد. تیم طراحی و ساخت خودروی فرمول دانشجویی دانشگاه فردوسی در اولین حضور بین‌المللی خود در کلاس ۳ این مسابقات با کسب ۲۸۲ امتیاز پس از تیم دانشگاه گلاسکو، به این عنوان دست یافت.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید