آغاز رقابت 35 تیم دانشگاهی برای «نجات تخم مرغ‌ها» از فردا

سومین دوره مسابقات دانشجویی «نجات تخم مرغ‌ها» در دانشکده مهندسی مکانیک و صنایع دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ در این مسابقه که به همت انجمن علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار می‌شود، ۳۵ تیم از برخی دانشگاه‌های تهران همچون علم و صنعت، امیرکبیر، خواجه نصیر و آزاد تهران جنوب شرکت خواهند کرد.

دانشجویان رشته‌های مهندسی صنایع، مکانیک، عمران، هوافضا و برق با بکارگیری خلاقیت و استفاده از آموخته­‌های خود سازه­‌هایی را طراحی خواهند کرد تا تخم مرغ‌هایی که داخل این سازه قرار می‌گیرند، به هنگام پرتاب از ارتفاع ۱۱ متری از شکستن نجات یابند.

هیات داوران متشکل از استادان دانشکده مکانیک دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، معیار ارزیابی را نمره خلاقیت، کمترین وزن، زمان فرود و همچنین دقت فرود سازه عنوان کرده‌اند.

در پایان، برندگان این مسابقه از میان گروه‌هایی که تخم مرغشان را سالم به زمین رسانده و نمره بالاتری را کسب کردند، مشخص خواهند شد.

این مسابقه روز دوشنبه، ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود و تیم‌ها از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ اقدام به ساخت سازه می‌کنند و از ساعت ۱۳ مسابقه پرتاب شروع می‌شود.

فلسفه برگزاری این مسابقات مهیج علمی که در کشورهای مختلف برگزار می‌شود، کمک به پرورش ایده‌های دانشجویی در زمینه طراحی و ساخت سازه‌هایی است که بتواند انسان را در ارسال و پرتاب کاوشگرها به سیاره‌های دیگر یاری کند. در واقع این مسابقات با هدف شبیه‌سازی فرود کاوشگر‌ها و سفینه‌های فضایی که از خارج جو در سطح زمین یا سیارات دیگر فرود می‌آیند، برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید