برتری برنامه‌نویسان شریفی در مسابقات «نبرد به زبان جاوا»

مرحله نهایی مسابقات برنامه‌نویسی «نبرد به زبان جاوا» با حضور 32 تیم دانشجویی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ هفدهمین دوره‌ مسابقه‌ برنامه نویسی «نبرد به زبان جاوا» (JavaChallenge) با هدف به چالش کشیدن سطح تسلط دانشجویان در زمینه‌ هوش مصنوعی به کمک زبان جاوا برگزار شد.

در هفدهمین دوره مسابقات نبرد به زبان جاوا دانشجویان دانشگاه شریف موفق شدند رتبه نخست این رقابت‌ها را به خود اختصاص دهند. همچنین دانشجویان دانشگاه شیراز توانستند رتبه دوم را کسب کرده و دو تیم دیگر از دانشگاه شریف نیز رتبه‌های سوم و چهارم را کسب کردند.

بنا بر این گزارش، مسابقه در قالب یک بازی بود و به دانشجویان حدود ۶ تا ۷ ساعت وقت داده شد تا برنامه‌ استراتژی برد آن را بنویسند. در پایان نیز تیم‌ها با یکدیگر رقابت کردند و در نهایت چهار تیم که موفق به شکست دادن سایر تیم‌ها شدند به عنوان‌ تیم‌های برتر مسابقات معرفی شدند.

در مرحله‌ حضوری این دوره‌ مسابقات، دانشجویان شرکت کننده از ساعات ابتدایی صبح شروع به نوشتن برنامه‌ مورد نظر برای اجرای بازی مسابقات و نبرد با دیگر تیم‌ها کردند و این کار تا ساعت ۵ بعد از ظهر روز پنج‌شنبه ادامه یافت. همچنین در روز دوم (جمعه ۸ اسفند) اجرا شد و نبرد بین برنامه‌های نوشته شده توسط تیم‌ها انجام شد و طی آن سه تیم برتر مسابقات معرفی شدند که در مراسم اختتامیه‌ مسابقات از آنها تقدیر به عمل آمد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید