بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی، سه شنبه برگزار می شود

رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با اعلام تقدیر از 17 طرح برتر در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی در 12 اسفند ماه جاری گفت: با حضور هزار نفر از صاحبان ایده های برتر جشنواره‌های جوان و بین‌المللی خوارزمی، NGO برگزیدگان جشنواره خوارزمی ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر احمد اکبری در نشست خبری امروز، جشنواره بین‌المللی خوارزمی را جشنواره نوبل ایرانی توصیف کرد و افزود: این جشنواره با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای برتر، ایجاد بستری برای تعامل و گفت‌وگو میان اندیشمندان خارجی و داخلی و حمایت‌های مادی و معنوی از برگزیدگان هر ساله برگزار می‌شود و امسال بیست و هشتمین دوره آن را در روز سه‌شنبه در سالن اجلاس سران در تهران برگزار خواهیم کرد.

وی به جزییات طرح‌های ارسالی به این دوره از جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت: در این دوره از جشنواره 594 طرح در 16 گرایش به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 243 طرح از 47 کشور خارجی بوده است.

احمدی با بیان این که از این تعداد 35 طرح برای شورای داوری جشنواره بین‌المللی خوارزمی ارسال شد، خاطرنشان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته 17 طرح که شامل 10 طرح داخلی و هفت طرح خارجی می‌شود، مورد پذیرش قرار گرفت.

به گفته رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بیشترین طرح های ارسال شده در این دوره از جشنواره در رشته های زیست فناوری، محیط زیست و علوم پایه بوده است.

احمدی با بیان این که 14 حامی خارجی در برگزاری این جشنواره مشارکت دارند خاطرنشان کرد: در روز 12 اسفند ماه پس از برگزاری مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره خوارزمی نشست بین‌المللی خوارزمی با رویکرد توسعه فناوری پایدار برگزار خواهد شد.

به گفته وی این جشنواره تا روز چهارشنبه 13 اسفند ماه ادامه دارد و در آن شش پنل تخصصی در زمینه‌های آب، زمین، محیط زیست، گاز، نفت و تغییرات آب و هوایی برگزار خواهد شد.

رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی از حمایت‌های نهادهای مربوط از برگزیدگان جشنواره خوارزمی خاطرنشان کرد: برگزیدگان جشنواره خوارزمی از تسهیلات ویژه‌ای مانند امکان ادامه تحصیل در دوره‌های تحصیلی بالاتر و معرفی به بنیاد ملی نخبگان برای استفاده از تسهیلات این بنیاد برخوردار خواهند شد.

وی گفت: بر اساس آیین‌نامه‌های پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری برای برگزیدگان جشنواره خوارزمی، استفاده از تسهیلات ورود به دوره‌های تحصیلی برگزیدگان فقط با شرکت در آزمون و کسب 90 درصد نمره پذیرش برای کارشناسی و کارشناسی ارشد انجام می‌شود و سهم مشارکت برای هر فرد 50 درصد است.

به گفته احمدی، امکان پذیرش بدون آزمون در دوره دکتری نیز برای برگزیدگان وجود ندارد و برگزیده شدن معادل سه امتیاز از 100 امتیازی است که متقاضی ورود به دوره دکتری باید داشته باشند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید