نخستین سمپوزیوم رباتیک و هوش مصنوعی اهواز

http://www.callforpapers.irنخستین سمپوزیوم رباتیک و هوش مصنوعی در دانشگاه پیام نور اهواز برگزار شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ مصطفی برومندزاده دبیر اجرایی نخستین سمپوزیوم رباتیک و هوش مصنوعی در گفتگو با ایسنا ضمن اشاره به برگزاری این سمپوزیوم که همزمان با مسابقات بین‌المللی رباتیک دانشگاه پیام نور اهواز برگزار شد، گفت: این سمپوزیوم فرصتی فراهم کرده تا هر دانشجو یا استاد دانشگاه که در زمینه رباتیک و هوش مصنوعی ایدهای داشته اما به مرحله اجرا نرسیده و نتوانسته در المپیاد رباتیک یا فن بازار دانشگاه پیام نور شرکت کند با ارائه مقاله، ایده خود را مطرح کند.

وی اظهار کرد: سمپوزیوم رباتیک و هوش مصنوعی با وجود زمان بسیار کم ما با اطلاعرسانیهایی که انجام شد توانست اعضای هیات علمی دانشگاهها را از تمام طیفهای علمی کشور جذب کمیته علمی خود کند.

وی با اشاره به ویژگیهای المپیاد رباتیک امسال، گفت: این دوره از مسابقات که در دانشگاه پیام نور اهواز برگزار شد همراه با برپایی فن بازار و سمپوزیوم رباتیک برای نخستین بار بود و توانست بستری را برای گسترش دانش رباتیک و بالا بردن سطح کیفیت آن آماده سازد.

برومندزاده عنوان کرد: نزدیک به 160 مقاله در 8 محور دریافت و 21 مقاله به صورت شفاهی پذیرفته شد.

وی با بیان این که در نخستین سمپوزیوم رباتیک و هوش مصنوعی، دانشجویانی از دانشگاه شهید چمران اهواز به عناوین اول و دوم و دانشجویی از مازندران به عنوان نفر سوم برگزیده شدند، گفت: تیم داوری که متشکل از تمام طیفهای علمی کشور است، تمام مقالهها را با دقت بسیار ارزیابی کردند و فیلتر بسیار سختی گذاشته شد و در نهایت سه مقاله به عنوان آثار برتر معرفی شدند.

 

در این مراسم همچنین جعفری، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: المپیاد رباتیک دانشگاه پیام نور یک رویداد بزرگ علمی و فرهنگی است که با دانش و اندیشهای که تولید میکند در زیرساخت توسعه و اقتصاد سالم نقش بسیار مهمی دارد.

وی افزود: به گفته دانشگاهها هماکنون نسل آموزش، نسل پژوهش و نسل کارآفرین در دانشگاهها در حال پرورش است و اخیراً هم عنوان میشود که دانشگاهها باید نسل تمدن‌ساز پرورش دهند و یقین دارم دانشگاه پیام نور در این تمدنسازی رسالت خود را به کمال اجرا میکند.

وی بیان کرد: دنیای استکبار جمع شدهاند که ملت ایران به جایگاه خود در علم، اندیشه و توسعه نرسد. ما باید تلاش کنیم که در این دنیای پرتلاطم و شگفتی از حقوق علمی و تمدنی خود دفاع کنیم.

وی اظهارداشت: فعالیتهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه پیام نور بر کسی پوشیده نیست و از وزیر علوم و آموزش عالی تقاضا دارم که در جهت عدالت آموزشی، دانشجویان دانشگاه پیام نور را به حق خود برساند. دانشگاه پیام نور ظرفیتهای بالایی دارد و باید نهایت تلاش خود را بکند که این دانشگاه به حقوق خود برسد.

جعفری افزود: من به عنوان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به آقای وزیر میگویم که حق دانشگاه پیام نور در تمام موضوعات رعایت شود و تاکید میکنم که مجلس حتما از حق دانشگاه پیام نور دفاع میکند.

وی عنوان کرد: خوزستان دین بزرگی بر ایران دارد و این استان ارزشمند و پاره تن وطن کشور است و همه باید کمک کنیم که مشکل ریزگردها حل شود.

 در این مراسم برگزیدگان بخشهای مختلف مسابقات رباتیک دانشگاه پیام نور که در اهواز برگزار شد، معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید