ارائه 110 مقاله در کنفرانس ملی «مصالح و سازه‌های نوین»

http://www.callforpapers.irدبیر اجرایی سومین کنفرانس ملی «مصالح و سازه‌های نوین در مهندسی عمران» از ارسال 200 عنوان مقاله به دبیرخانه این کنفرانس خبر داد و گفت: این کنفرانس چهارم و پنجم اسفند ماه امسال به میزبانی دانشگاه سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر امید رضایی فر اظهار کرد: پس از بررسی مقالات توسط هیات داوران در مجموع 110 عنوان مقاله پذیرش شد که از این تعداد 40 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر در مدت دو روز برگزاری همایش ارائه می‌شود.

رضایی فر گفت: این کنفرانس در شش محور صنعتی‌سازی و مصالح و سازه‌های نوین، توسعه پایدار و محیط زیست و مصالح نوین، سیستم‌ها و روش‌های نوین اجرایی، ارتباط بین رشته‌های فناوری‌های نوین، مصالح نوین و فناورهای نوین در حوزه ژئوتکنیک و حمل و نقل برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه برگزاری این کنفرانس سه کارگاه آموزشی مرتبط با موضوع و محورهای کنفرانس برگزار می‌شود.

رضایی فر با بیان اینکه نیاز امروز جامعه به ساختمان و مسکن رو به افزایش است و استفاده از سیستم‌های ساختمانی و مصالح جدید به منظور ارتقای کیفیت ساخت، سبک‌ سازی و افزایش مقاومت در برابر زلزله بیش از پیش ضروری است، اظهار کرد: با توجه به این نیازها ارتقای سطح علمی و تخصصی جامعه مهندسی کشور و آشنایی با سیستم‌ها و مصالح جدید ساختمانی امری اجتناب‌ناپذیر است که برگزاری چنین کنفرانس‌هایی تا حدودی می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

دبیر اجرایی سومین کنفرانس ملی مصالح و سازه‌های نوین در مهندسی عمران ادامه داد: روش‌های سنتی از جنبه‌های مختلف نیز بهینه نیستند و پاسخگوی میزان تقاضای سالانه مسکن مورد نیاز جمعیت کشور نیستند و از این رو باید تولید مصالح، شیوه‌های طراحی و اجراء و تکنولوژی‌های ساخت که جزء مولفه‌های تاثیرگذار در این صنعت به کار می‌آید، ارتقاء یابند.

بر اساس این گزارش، این کنفرانس به همت پژوهشکده فناوری نوین عمران دانشکده عمران دانشگاه سمنان برگزار می‌شود. این دانشکده دارای بیش از ۸۰۰ دانشجو در ۱۵ رشته گرایش در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است و فعالیت‌های چشمگیری در زمینه‌های علمی و پژوهشی انجام داده است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید