سمینار «علوم ریاضی و چالش‌ها» برگزار می‌شود

http://www.callforpapers.ir/سمینار راهبردی «علوم ریاضی و چالش‌ها»، 29 و 30 مهرماه سال آینده در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ کمیسیون پیشبرد ریاضیات فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه تربیت مدرس، انجمن ریاضی و انجمن آمار ایران قصد دارند با مشارکت متخصصان و علاقه‌مندان علوم ریاضی، متخصصان آموزش، آموزشگران علوم ریاضی، ریاضیدانان، آمارشناسان، معلمان ریاضی، کارشناسان و مدیران نهادهای بهره‌گیر از علوم ریاضی، متخصصان علوم اجتماعی، علوم تربیتی، اقتصاد دانان، برنامه ‌ریزان و کارشناسان مرتبط سمینار علوم ریاضی و چالش‌ها را برگزار کنند.

هدف از برگزاری این سمینار بازنمایی وضعیت مطلوب و کنونی علوم ریاضی، شناسایی چالش‌ها و مشکلات آموزش و پژوهش علوم ریاضی در ایران و تأثیر آن بر توسعه پایدار است.

وضعیت کنونی ریاضیات مدرسه‌ای و دانشگاهی در ایران، نقش علوم ریاضی در توسعه پایدار، چالش‌های ملی و جهانی پیش روی یاددهی و یادگیری ریاضیات، علوم ریاضی و زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی رشد یا تضعیف آن، تربیت نیروی انسانی در حوزه علوم ریاضی، فرهنگ عمومی و دانش ریاضی و علوم ریاضی و سیاست گذاری‌های کلان نظام آموزشی از محورهای اصلی این سمینار است.

برگزارکنندگان سمینار امیدوارند بتوانند با بهره‌گیری و جمع‌بندی دیدگاه‌های همه شرکت کنندگان، گزارشی اجمالی از بحران‌ها و مساله‌های مهم توسعه علوم ریاضی در کشور را همراه با راه حل‌ها و پیشنهادهایی ارائه دهند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت www.Scms1394.ir مراجعه کرده و یا با دبیرخانه سمینار واقع در دانشگاه تربیت مدرس با شماره‌ تلفن‌های 82884188 و 82884070 تماس بگیرند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید