جشنواره نوآوری‌های فرهنگی؛ بستری برای کارآفرینی دانشجویان

http://www.callforpapers.irمعاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز گفت: دانشجویانی که در حوزه‌های فرهنگی موفق به راه‌اندازی کسب و کار کارآفرینانه شده‌اند می‌توانند در جشنواره نوآوری‌های فرهنگی دانشجویان ثبت‌نام کنند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ احمدرضا فیروزی، در گفت و گو با ایسنا گفت: جشنواره سراسری نوآوری‌های فرهنگی دانشجویان «از باران تا رویش» با هدف فراهم آوردن بستر مناسب برای شناسایی و تشویق کارآفرینان و نوآوران فرهنگی در حوزه دانشجویی طراحی شده است.

وی با بیان این که کارآفرین کسی است که دارای قدرت درک بالا بوده و توان پیدا کردن خلأها و فرصت‌ها را دارد، افزود: کارآفرینان می‏توانند در جامعه از طریق پرورش ایده و تبدیل فکر خود به یک محصول و خدمت جدید، اقدام به ارزش‌آفرینی نمایند که این ارزش می‏تواند یک ارزش اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و … باشد.

فیروزی خاطرنشان کرد: کارآفرینان فرهنگی افرادی هستند که ارزش‌های فرهنگی را در جامعه خلق، کشف و یا احیا می‌نمایند.

دبیر جشنواره سراسری نوآوری‌های فرهنگی دانشجویان افزود: یکی از مشکلات اصلی بخش قابل توجهی از دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی، عدم موفقیت آنان در دستیابی به کسب و کاری مرتبط با مهارت‌های کسب کرده در دانشگاه است؛ لذا دانشجویانی که در تبدیل ایده خود به یک محصول و یا خدمتِ قابل ارائه به بازار، به موفقیت دست یافته‌اند می‌توانند به عنوان الگوهای کارآفرینی به دانشجویان معرفی شوند.

 

فیروزی با اشاره به بخش‌ها و محورهای جشنواره، تصریح کرد: «راه‎اندازی یک کسب و کار کارآفرینانه فرهنگی»، «ایجاد ساختار نوآورانه در حوزه فرهنگی»، «ایده‎های خلاقانه فرهنگی»، «آثار، محصولات نوآورانه فرهنگی» و «قالب‌ها و شیوه‌های نوآورانه فرهنگی» محورهای جشنواره «از باران تا رویش» است.

وی یادآور شد: دانشجویان علاقه‌مند برای شرکت در این جشنواره سراسری می‌توانند آثار و مستندات خود را تا 30 دی‌ماه 1393 به پست الکترونیکی cul.alborz@acecr.ac.ir ارسال کنند.

فیروزی افزود: دوره زمانی در نظر گرفته شده برای آثار و کسب و کارهای کارآفرینانه فرهنگی، سه چهار سال گذشته بوده است و دانشجویان و یا دانش‌آموختگانی که طی سال‌های اخیر دارای تجربه‌های ذکر شده هستند می‌توانند در جشنواره ثبت‌نام نمایند.

وی در پایان گفت: علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره شیوه‌نامه و ضوابط ثبت‌نام و سایر جزئیات جشنواره می‌توانند به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانیwww.jalborz.ir مراجعه نموده و یا با شماره تلفن 34505151 – 026 تماس حاصل نمایند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید