اجرای تحقیقات”HTLV1 و سالک” از مهمترین اولویتهای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

http://www.callforpapers.irمعاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اولویت‌های پژوهشی این دانشگاه در سال جاری را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور؛ دکتر محسن تفقدی با بیان اینکه هم اکنون کشورهای ایران و ژاپن دو کانون بیماری اچ.تی.ال.وی.وان در جهان به شمار می روند، افزود: هم اکنون کانون اصلی بیماری HTLV1 در خطه خراسان شامل خراسان رضوی و خراسان جنوبی می‌باشد و بدین منظور ستاد بیماری فوق در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: بررسی در مورد بیماری HTLV1 امسال یکی از اولویت های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعیین شده و برای این منظور یک میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: HTLV1 یک بیماری ویروسی است که معمولا از طریق خون و مخاط به انسان انتقال یابد و این بیماری فراگیر نیست اما یک بیماری بومی در سرزمین خراسان محسوب می شود.

وی انجام تحقیقات مربوط به سالک را از دیگر اولویت های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ذکر کرد و افزود: استان خراسان رضوی یکی از کانون های مهم سالک در سطح کشور است.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعتیاد به مواد مخدر، تجویز و مصرف منطقی داروها و بیماریهای قلبی و عروقی را از دیگر اولویت های پژوهشی این دانشگاه در سال جاری برشمرد.

حرکت به سوی تاسیس شرکتهای دانش بنیان برای تولید محصولات پزشکی

وی حرکت به سوی تاسیس شرکت های دانش بنیان برای تولید محصولات پزشکی را از دیگر فعالیت ها ذکر کرد و افزود: تاکنون 26 مجوز تشکیل شرکت دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد صادر شده است.

 

به گفته وی، هم چنین برای حمایت از پروژه های فناورانه و تولید محصولات دو مرکز رشد شامل مرکز رشد دارویی و مرز رشد فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت می کنند که این مراکز رشد 29 شرکت را زیر پوشش دارند.

تفقدی از تخصیص هفت میلیارد ریال وام برای تولید محصولات پزشکی در مراکز رشد زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد.

وی “نانو داروی سینا کورکومین، نانو داروی سینا دوکسوزم، سینا آمفولیش برای سالک، فرمولاسیون شیاف واژینال” را از جمله محصولات تولید شده در مراکز رشد دانشگاه علوم پزشکی مشهد برشمرد.

یازدهم دی ماه، مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی مشهد

وی در پایان از برگزاری جشنواره تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در 11 دی ماه خبر داد و گفت: در این جشنواره که در تالار رازی مشهد برپا می شود، 50 نفر از پژوهشگران برتر این دانشگاه در تمامی حوزه ها مورد تقدیر قرار می گیرند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید