جزئیات اولین کنگره تخصصی ادبیات تطبیقی تشریح شد

 

اسماعیل آذر به بیان جزئیات اولین کنگره تخصصی ادبیات تطبیقی که در این هفته برگزار خواهد شد، پرداخت.
به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) امیر اسماعیل آذر استاد ادبیات و عضو هیئت مدیره انجمن ادبیات تطبیقی در گفتگو با مهر، گفت: پس از تاسیس انجمن ادبیات تطبیقی ایران، اولین کنگره تخصصی این انجمن روز چهارشنبه 24 خرداد ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد. بیش از 100 مقاله به دبیرخانه این کنگره رسیده که از بین آن‌ها 30 مقاله پس از داوری، برای چاپ پذیرفته شدند.

وی افزود: این کنگره با پنل‌های مختلفی درباره موضوعات گوناگون مرتبط با ادبیات تطبیقی برپا خواهد شد. موضوع این مباحث با گرایش‌های گوناگون عبارت ‌است از: رویکردها در ادبیات تطبیقی، ادبیات تطبیقی از منظر تاریخ، ادبیات تطبیقی در حوزه مسائل نظری، ادبیات تطبیقی در حوزه مسائل کاربری و ترجمه.

آذر گفت: در این همایش تمام اعضای انجمن ادبیات تطبیقی ایران، استادانی که در زمینه ادبیات تطبیقی در کشور فعالیت می‌کنند و همچنین دانشجویان علاقه‌مند حضور خواهند داشت. حضور در این کنگره برای دیگر علاقه‌مندان هم آزاد و بلامانع است. رئیس علمی این کنگره دکتر بهمن نامور مطلق است و من نیز به عنوان قائم‌مقام انجمن ادبیات تطبیقی در کنار ایشان خواهم بود. چهره‌هایی چون دکتر جان‌الله کریمی مطهر و دکتر تهمورث ساجدی و … هم در این کنگره حضور خواهند داشت.

عضو هیئت مدیره انجمن ادبیات تطبیقی ادامه داد: طی 6 ماه گذشته جلسات علمی انجمن ادبیات تطبیقی در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شد و در این جلسات مسائل تخصصی ادبیات کشورهای زیر مورد نقد و بررسی قرار می‌گرفت: ادبیات تطبیقی در کشورهای آلمانی‌زبان، ادبیات تطبیقی در کشورهای اسپانیولی زبان، ادبیات تطبیقی در کشورها عرب‌زبان، ادبیات تطبیقی در کشورهای ترک زبان. همچنین کارگاه‌های تخصصی در حوزه گفتمان، نشانه‌شناسی و نقد ادبی هم طی این مدت در خانه هنرمندان برگزار شد.

نخستین کنگره ادبیات تطبیقی، روز چهارشنبه 24 خرداد از ساعت 9 تا 20 در دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید