ارتباط ویروس ایدز‌ با اختلالات شنوایی

http://www.callforpapers.irنتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد مبتلایان به ایدز در مقایسه با افرادی که آلوده به این ویروس نیستند، بیشتر دچار مشکلات شنوایی می‌شوند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ «پیتر توره» از دانشگاه سن‌دیگو و یکی از متخصصان این مطالعه به همراه یک تیم تخصصی به ارزیابی قدرت شنوایی 262 مرد با متوسط سن 57 سال و 134 زن با میانگین سنی 48 سال پرداختند. در میان این افراد 117 مرد و 105 زن تست مثبت HIV داشتند.

در حالیکه رابطه علت – معلولی بیماری ایدز با مشکلات شنوایی تایید نشده، متخصصان مشاهده کردند مبتلایان به این بیماری ‌قدرت شنوایی ضعیف‌تری نسبت به دیگر افراد داشتند. همچنین متخصصان با وجود در نظر گرفتن فاکتور‌های دیگر همچون میزان استفاده از داروهای ضدویروسی و از بین برنده HIV‌، نتیجه مشابهی را مشاهده کردند.

متخصصان این مطالعه معتقدند این اولین مطالعه‌ای است که نشان می‌دهد افراد مبتلا به HIV مثبت حتی با کنترل فاکتورهای تاثیرگذار روی قدرت شنوایی بیشتر با مشکلات شنوایی روبرو هستند.

دکتر «اریک اسموها» یکی دیگر از متخصصان این مطالعه گفت: HIV می‌تواند تاثیر مستقلی روی گوش داخلی داشته باشد. همچنین نتایج بدست آمده در نوع خود قابل توجه است و لازم است بررسی‌های بیشتر روی آن انجام شود.

به گزارش هلث دی نیوز، به گفته دکتر اسموها در بسیاری از افراد بزرگسال مبتلا به اختلالات شنوایی یا ناشنوا نمی‌توان دلیل قابل شناسایی پیدا کرد و این یافته ممکن است در تشخیص نقش ویروس‌ها و دیگر فاکتورهای خطرزا در بروز این مشکل موثر باشد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید