سمپوزیوم «ابولا، واقعیت‌های علمی و چالش‌ها» برگزار می‌شود

http://www.callforpapers.irمدیر گروه ایمونولوژی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران از برگزاری اولین سمپوزیوم ابولا با عنوان واقعیت‌های علمی و چالش‌ها خبر داد و گفت: این سمپوزیوم به‌ صورت وبینار و با امتیاز بازآموزی T هشتم دی‌ماه از ساعت 9 تا 12 در تالار ابن‌سینا برگزار می شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر محمد حسین نیکنام با اشاره به برگزاری اولین سمپوزیوم ابولا با عنوان واقعیت‌های علمی و چالش‌ها گفت: ابولا، ویروس بسیار مهمی است که اگرچه در تعدادی از کشورها افراد زیادی به این بیماری مبتلا شده‌اند که منجر به مرگ‌ومیر شده است تاکنون هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در ایران مشاهده نشده است، اما به دلیل اهمیتی که این ویروس دارد، لازم است اطلاعات کافی در رابطه با شرایط این ویروس، انتشار، درمان و نحوه مقابله با آن داشته باشیم.

وی با اشاره به پانل‌های تخصصی این سمپوزیوم تصریح کرد: با توجه به ویژگی‌های خاصی که این ویروس دارد و دارای ساختار خاصی است که در این پانل ازلحاظ ویرولوژی، اپیدمیولوژی، ایمونوپاتوژنز، تشخیص آزمایشگاهی، تدابیر بالینی و درمان، ملاحظات اخلاقی، تازه‌های پیشگیری، اقدامات وزارت بهداشت و مدیریت Outbreak توسط متخصصان و صاحب‌نظران مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

نیکنام ادامه داد: در هر بخش متخصصان هر حوزه علاوه بر بحث و بررسی موضوع تدابیر لازم برای مواجهه با بیماری را نیز بیان می کنند. همچنین دکتر جیهان طویلا، نماینده سازمان جهانی بهداشت آخرین اطلاعات بیماری را از نگاه WHO مطرح می کند.

 

دبیر علمی اولین سمپوزیوم ابولا با بیان این‌که ابولا یک بیماری نوپدید است، تصریح کرد: طی دهه‌های اخیر هر از چند گاهی بروز بیماری‌های نوپدید را شاهد هستیم که با تغییر سبک زندگی بشر به ‌سرعت منتشر می‌شود که محدود به مناطق خاصی نیستند و ممکن است در تمام نقاط دنیا منتشر شوند که این موضوع ضرورت برگزاری این سمپوزیوم را دو چندان می‌کند.

مدیر گروه ایمونولوژی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: برگزارکننده اصلی این سمپوزیوم گروه ایمونولوژی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران است، اما مرکز کنترل بیماری‌های وزارت بهداشت، سازمان بهداشت جهانی، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران، انستیتو پاستور ایران، گروه ویروس‌شناسی دانشکده بهداشت، گروه عفونی، دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز تحقیقات ایمونولوژی مولکولی، مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی از همکاران ما در برگزاری این کنگره هستند.

نیکنام از امتیاز بازآموزی این سمپوزیوم خبر داد و گفت: برای تمام شرکت‌کنندگان در این سمینار از جمله پزشکان، پرستاران، دانشجویان پزشکی و تحصیلات تکمیلی، مسوولان مرتبط با تشخیص آزمایشگاهی و رشته‌های مرتبط علوم پایه گواهی شرکت در سمپوزیوم صادر می شود.

مدیر گروه ایمونولوژی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان گفت: این سمپوزیوم برای کسانی که موفق به شرکت و حضور در سمپوزیوم نشدند به‌ صورت وبینار پخش خواهد شد به این صورت که علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وب و با مراجعه به صفحه اصلی سایت دانشکده پزشکی و یا دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران و کلیک بر روی لینک سمپوزیوم و بدون نیاز به کلمه عبور، پانل‌های تخصصی را دنبال کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید