آغاز اجرای هفت طرح پژوهشی با همکاری دانشگاه‌های ایرانی و استادان ایرانی مقیم خارج

http://www.callforpapers.irاجرای هفت طرح تحقیقاتی مشترک با همکاری محققان دانشگاه ها و پژوهشگاه‌های داخل کشور و محققان ایرانی فعال در هفت دانشگاه اروپا، امریکا و کانادا از امروز – همزمان با روز ملی پژوهش – به طور رسمی آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر حسین سالارآملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم با اعلام این مطلب به خبرنگار پژوهشی ایسنا گفت: اجرای این طرح ها در راستای گسترش همکاری های علمی بین‌المللی دانشگاه های کشور در قالب طرح «توسعه همکاری های بین المللی برای پژوهش‌های کاربردی» (ایکاد) صورت می‌گیرد. مراسم آغاز این طرح‌ها روز سه شنبه – 25 آذرماه – که برای اولین بار روز «پژوهش و دیپلماسی علمی» نیز نامگذاری شده در محل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در قالب طرح ایکاد که با همکاری شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور اجرا می‌شود، طرح های پژوهشی کاربردی با همکاری استادان ایرانی فعال در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی خارج کشور و همکاران داخلی آنها تعریف و اجرایی می‌شوند.

سالارآملی تصریح کرد: هفت طرح تحقیقاتی که امروز اجرای آنها آغاز می شود زمینه ساز همکاری محققانی از دانشگاه‌های علم و صنعت، صنعتی اصفهان، تبریز، الزهرا و پژوهشگاه ژنتیک و استادان ایرانی از دانشگاه‌های پاریس، آریزونا، بلفیلد، اسلو و دانشگاهی در کاناداست.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید