صدور مجوز گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی مزانشیمال

http://www.callforpapers.irمعاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم گفت: صدور مجوز گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی مزانشیمال در استانداردسازی این حوزه موثر است.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ سیدرضا طباطبایی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی واحد استان قم از سال 89 تحقیقات خوبی را در زمینه استحصاء سلول‌های بنیادی مزانشیمال از بافت چربی آغاز کرده است.

وی بیان کرد: اکنون گروه علمی سلول های بنیادی مزانشیمال موفق به دریافت گروه پژوهشی از دفتر مرکز جهاد دانشگاهی شده است که با تشکیل این گروه ، کار با انسجام بیشتر و علمی تر پیگیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: ارتقا این مرکز به گروه پژوهشی در تبدیل وضعیت نیروی انسانی که در حال حاضر در این بخش فعال هستند و همچنین جذب هیات علمی موثر است.

طباطبایی ادامه داد: سلول‌های بنیادی مزانشیمال قدرت تکثیر بالایی داشته و دارای قدرت تمایز به سایر بافتها را دارد که در دو بخش جنینی و بزرگسالان قابل بررسی است.

وی تصریح کرد: این سلول‌ها در بافت‌های مختلف وجود دارد و یکی از منشاءهای اصلی سلول های بنیادی در بدن انسان سلول‌های مزانشیمال است که بافت های چربی از منابع اصلی آن است.

وی اهمیت وجود سلول‌های مزانشیمال در بافت چربی را دسترسی آسان به آن عنوان کرد و گفت: فرایند استحصاء از طریق بافت‌های چربی نسبت به مغز استخوان آسان تر و عوارض کمتری برای فرد دارد.

طباطبایی اضافه کرد: امروزه در دنیا برای درمان بیمارهای های صعب العلاج استفاده از سلول های بنیادی و یا داروی نوترکیب با پایه سلولی مورد توجه قرار گرفته است و سیاست گذاری در این حوزه در کشور نیز باید به گونه‌ای باشد تا نسبت به این حوزه نوین علمی همگام با دنیا تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کنیم.

وی در پایان افزود: مرکز تحقیقات جهاد دانشگاهی واحد استان قم برای نخستین بار و تنها در این مرکز در سطح کشور، با عنوان تخصصی مزانشیمال فعالیت می‌کند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید