برنامه‌های هفته ملی «پژوهش و فناوری» از 23 آذر ماه آغاز می‌شود

http://www.callforpapers.irپانزدهمین هفته ملی «پژوهش و فناوری» امسال با شعار «پژوهش و فناوری، پیشران اقتصاد دانش بنیان»، بیست و سوم تا بیست و ششم آذر ماه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزرات علوم و رییس ستاد ملی هفته پژوهش در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این که با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور، بیست و پنجم آذرماه به عنوان روز پژوهش نامگذاری و هفته آخر آذرماه به عنوان هفته پژوهش نامگذاری شده است، اظهار داشت: امسال شاهد برگزاری پانزدهمین دوره هفته پژوهش هستیم که ‌برنامه‌های این هفته با نواخته شدن زنگ پژوهش در نخستین روز هفته پژوهش آغاز می‌شود. بر این اساس روز اول با عنوان زنگ پژوهش، روز دوم با عنوان صنعت، روز سوم با عنوان انتخاب پژوهشگران و فناوران برتر و در نهایت روز چهارم نیز با عنوان روز فناوری نام گرفته است که در اختتامیه این مراسم نیز شاهد برگزاری جشنواره جوان خوارزمی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران خواهیم بود.

 

وی به تشریح برنامه‌های در نظر گرفته شده هفته پژوهش امسال پرداخت و گفت: در این هفته شاهد برگزاری دو نمایشگاه یافته‌های پژوهشی و فناوری و همچنین یازدهمین دوره نمایشگاه فن‌بازار در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران هستیم که در این راستا در فاصله زمانی 23 تا 26 آذرماه نمایشگاه هفته پژوهش با ارائه دستاوردهای دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی در 350 غرفه برپا خواهد شد و با توجه به نامگذاری روز دوم هفته پژوهش با عنوان صنعت، امسال شاهد حضور پررنگ‌تر بخش صنعت هم به عنوان خریدار و هم به عنوان تقاضا کننده در نمایشگاه خواهیم بود.

وی ادامه داد:‌ در راستای برگزاری این هفته نیز روز 25 آذرماه مراسم تجلیل از پژهشگران و فناوران برتر با حضور رییس جمهور در محل سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

رییس ستاد ملی هفته پژوهش گفت: همچنین اجلاس معاونان پژوهشی و فناوری دانشگاه‌های دولتی و بخش خصوصی نیز در این هفته برگزار خواهد شد.

وی، واگذاری بعضی از برنامه‌ها به دانشگاه‌ها را از جمله سیاست‌های موجود در برنامه‌های پانزدهمین دوره هفته ملی پژوهش و فناوری برشمرد و گفت: در این راستا مسابقه ایده‌های برتر پژوهشی و فناوری با همکاری یک یا دو دانشگاه به عنوان مسوول برگزار خواهد شد.

احمدی خاطرنشان کرد: امسال در هفته پژوهش برنامه‌های استانی گسترده‌ای نیز در نظر گرفته شده و در این راستا ستادهای استانی هفته پژوهش با ریاست استاندار و دبیری رییس دانشگاه مادر هر استان شکل گرفته است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید