برگزاری چهارمین جلسه هیات داوران مرکزی نخستین جشنواره دانشجویی ابن سینا

http://www.callforpapers.irدر چهارمین جلسه هیات داوران مرکزی نخستین جشنواره دانشجویی ابن سینا، برگزیدگان بخش‌های آموزش، پژوهش، کیفیت خدمات سلامت، هنری، اجتماعی و ورزشی از سوی مسئولین کمیته‌ها معرفی و مورد بررسی هیات داوران حقیقی و حقوقی جشنواره قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ در این نشست که روز یکشنبه 2 اذر 93 در سالن شورای دانشگاه برگزار شد، ابتدا دکتر محقق معاون دانشجویی دانشگاه و دبیر جشنواره دانشجویی ابن سینا به مرور اقدامات انجام شده در دبیرخانه جشنواره پرداخت و گفت: مستندات و کارنامه آثار شرکت کنندگان پس از بررسی اولیه در دبیرخانه، به کمیته های تخصصی ارسال شد.

وی افزود: این مستندات از 3 طریق ثبت نام در سایت، ایمیل و مراجعه حضوری دانشجویان در دبیرخانه جمع آوری شده است.

سپس دکتر نوروزی دبیر علمی و اجرایی جشنواره، به بیان شیوه برگزاری، زمان بندی ارسال کارنامه آثار، شروع فرایند داوری اولیه و تخصصی جشنواره پرداخت و گفت: خوشبختانه امسال با تمهیدات به عمل آمده در دبیرخانه جشنواره، داوری آثار به صورت الکترونیک و از طریق دراختیار گذاشتن نام کاربری و رمز عبور به دبیر هر کمیته، جهت ارجاع به داوران انجام شد.

 در ادامه، دکتر پارساپور مسئول کمیته کیفیت خدمات سلامت، به روند بررسی کارنامه آثار در این کمیته پرداخت و گفت: همان گونه که پیش بینی می شد تصمیم گیری در این کمیته از پیچیدگی خاصی برخوردار بود.

وی با اشاره به نحوه ثبت نام شرکت کنندگان در این کمیته گفت: کاندیداتوری افراد، بر اساس ثبت نام خود داوطلبان و یا معرفی از سوی افراد مطلع، صورت گرفته است.

دکتر پارساپور به بیان شاخص های انتخاب برگزیدگان در کمیته کیفیت خدمات سلامت پرداخت و گفت: در این محور، تلاش شد تصمیم گیری در خصوص امتیاز داوطلبان براساس نوع و میزان فعالیت های دانشجویان، مدت زمان پرداختن به فعالیت، گستردگی، عمق اثربخشی و ماندگاری آن، میزان جلب مشارکت ذینفعان و شور و جنبش آفرینی فعالیت باشد.

پس از آن دکتر میرزازاده به عنوان نماینده کمیته آموزش، به ارائه گزارش نحوه انتخاب برگزیدگان در دو محور دانشجوی برتر آموزشی و نوآوری برتر پرداخت و گفت: در بخش دانشجوی برتر آموزشی جایزه جشنواره به دانشجویی تعلق می گیرد که بر اساس شواهد و مستندات دارای عملکرد برتر آموزشی باشد.

وی افزود: برگزیدگان در این بخش براساس وضعیت شاخص تحصیلی که شامل کسب رتبه های برتر در زمان ورود به مقاطع تحصیلی، کسب معدل بالا در طول دوره تحصیل، رشد معنادار و ماندگار در معدل دوره تحصیلی، کسب رتبه های برتر در آزمون های دانشگاهی و کشوری و حسن شهرت در اخلاق پزشکی و رفتار حرفه ای است، سنجیده می شوند.

دکتر میرزاده تخصیص جایزه در محور نوآوری برتر آموزشی را مربوط به فعالیت نوآورانه در زمینه آموزش علوم پزشکی دانست و گفت: نوآوری و خلاقیت، توجه به اولویت های نظام آموزشی، هدف مندی، نظام مندی، شواهد تاثیرگذاری بر جامعه هدف، گستره تاثیرگذاری (از نظر جامعه تحت پوشش یا تغییرات ناشی از اقدام انجام شده) و تداوم و استمرار از جمله معیارهای انتخاب دانشجو در این محور است.

سپس دکتر یونسیان مسئول کمیته پژوهش جشنواره درخصوص محورهای انتخاب برگزیدگان در این بخش گفت: داوطلبان در 6 محور پژوهشگر برتر، مقاله برتر دانشجویی، کتاب برتر، پایان نامه برتر، ابداع و اختراع برتر و طرح پژوهشی برتر مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی افزود: بیشترین استقبال دانشجویان از بخش پژوهشگر برتر و بیشترین تعداد شرکت کنندگان در مقطع دکترای تخصصی است.

همچنین دکتر خادم مسئول کمیته ورزشی نیز به معرفی نامزدهای این بخش پرداخت.

در ادامه پس از معرفی و ارایه توضیحات تفصیلی توسط مسئولان هر کمیته، اعضای هیات داوران درخصوص برگزیدگان به رای گیری پرداختند.

براساس گزارش مسئول کمیته هماهنگی های علمی و داوری جشنواره، بیشترین تعداد شرکت کنندگان از دانشکده های پزشکی، بهداشت و پرستاری بودند ( 52 درصد پسران و 48 درصد دختران مشارکت داشتند). همچنین براساس مقطع تحصیلی، بیشترین تعداد شرکت کننده در مقطع دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد بوده است.

آزاده صبح خیز افزود: 78 درصد از شرکت کنندگان از طریق سایت، 12 درصد مراجعه حضوری و 10 درصد از طریق ایمیل ثبت نام کردند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید