دانشگاه صنعتی امیرکبیر، میزبان «استارتاپ ویکند» بود

http://www.callforpapers.irتسهیل کننده استارتاپ ویکند ایران با تاکید بر اینکه نمی‌توان انتظار داشت طی 54 ساعت کسب و کار موفقی از سوی تیم‌های شرکت‌کننده در این رویداد صورت گیرد، گفت: با حمایت از صاحبان ایده‌های برتر این رویداد می‌توان به ارزش افزوده بالایی دست یافت که سه نمونه آن در کشور ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ محسن ملایری در حاشیه برگزاری استارتاپ ویکند دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با ایسنا،‌ استارتاپ ویکندها را مدلی از رویدادهای کسب و کار توصیف کرد و افزود: این رویداد از سال 2004 در دنیا برگزار می‌شود و طی فرآیندی در آخر هفته صاحبان ایده، ایده‌های نوآورانه را با تشکیل تیمو ارائه آموزش‌هایی تجاری سازی می‌کنند.

وی با بیان اینکه این رویداد در ایران از سال 92 آغاز شده است، اظهار داشت: طی دو سال برگزاری حدود 25 رویداد استارتاپ ویکند در کل کشور برگزار شده است.

ملایری با اشاره به نحوه برگزاری این رویداد خاطر نشان کرد: این رویداد از روز چهارشنبه آغاز شده و با رای حضار ایده های برتر انتخاب شدند. این ایده‌های برتر در مرحله نهایی که روز جمعه برگزار شد در حضور هیاتی از داوران که متشکل از صاحبان سرمایه و صنعت است ارائه شد و داوران برترین ها را انتخاب کردند.

وی با تاکید بر اهمیت نوآوری در صنایع، گفت: رویداد استارتاپ ویکند یک رویداد سرمایه گذاری نیست بلکه رویدادی است که با ایجاد تحولاتی نوآوران و صاحبان صنایع را با یکدیگر آشنا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه هرگز نمی‌توان انتظار داشت که تیم‌ها طی 54 ساعت اقدام به کارآفرینی موفق کنند، ادامه داد: در حال حاضر با ایجاد مراکز رشد و اخیرا نیز مراکز شتابدهنده زمینه‌ای فراهم شده است تا شرکت‌های نوپا پذیرش شوند تا با حمایت از آنها به کسب و کار همراه با ارزش افروده بالا دستی ابند.

ملایری با اشاره به نقش مراکز شتابدهنده در تبدیل ایده‌ها به کارآفرینی، توضیح داد: مراکز شتابدهنده محلی برای جذب افرادی است که ایده‌ای را تبدیل به محصول کردند. در این مراکز این تیم‌ها جذب می‌شوند و سرمایه گذاری اولیه بر روی ایده آنها انجام می‌شود و آنها را وارد فضای کاری می‌کنند تا بدون دغدغه بر روی محصول خود فعالیت و در انتها کمک می شود تا بتوانند سرمایه لازم را برای رشد جذب کنند.

وی با تاکید بر اینکه رویداد استارتاپ ویکند امیرکبیر همزمان با هفته جهانی کارآفرینی در حال برگزاری است، اظهار داشت: همزمان با امیرکبیر این رویداد در 250 شهر دنیا در حال اجرا است و در هر رویدادی، فردی به عنوان تسهیل گر، رویداد را کنترل می‌کند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید