پنجمین جلد تاریخ لشکر خراسان برای چاپ آماده می‌شود

http://www.callforpapers.irمدیر انتشارات «آهنگ قلم» از آماده‌سازی پنجمین جلد مجموعه تاریخ لشکر خراسان برای چاپ خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ فرخنده فاضل مدیر انتشارات آهنگ قلم در مشهد، با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: تاریخ لشکر خراسان نوشته رامین رامین‌نژاد، مجموعه‌ای است که تا به حال چهار جلد از آن را منتشر کرده و در تدارک چاپ پنجمین جلد آن هستیم. البته این مجموعه، جلد ششمی هم خواهد داشت. این مجموعه درباره شهدای خراسان در طول تاریخ است.

وی افزود: مقطع تاریخی جلد اول، از آغاز دوران صفویه تا پیروزی انقلاب اسلامی است و به تاریخ نظامی خراسان و شهدای این خطه اختصاص دارد. جلد دوم از پیروزی انقلاب تا پایان جنگ تحمیلی را شامل می‌شود و شهدای این مقطع تاریخی را معرفی می‌کند. جلد سوم شامل عکس‌ها و جلد چهارم نیز اسناد تاریخی را در برمی‌گیرد.

این مدیر نشر ادامه داد: جلد پنجم این مجموعه، اسامی شهدا را در ۲ فصل شامل می‌شود که جلد اول خلاصه تاریخ و مسائل مربوط به لشگر خراسان را در طول تاریخ یعنی از همان ابتدای صفویه تا امروز را شامل می‌شود.

جلد دوم هم به تقسیم‌بندی و طبقه‌بندی شهدا اختصاص دارد. یعنی شهدای جنگ، شهدایی که ضدانقلاب‌ به شهادت رساند، شهدای ارتش، جانبازان و… همه طبقه‌بندی شده‌اند.

فاضل گفت: جلد پنجم تاریخ لشکر خراسان در حال حاضر مراحل آماده‌سازی را طی می‌کند و سعی داریم آن را تا ۲ یا ۳ هفته دیگر منتشر کنیم. این کتاب ۲۰۰ صفحه دارد و ۳۲ صفحه آن به صورت رنگی چاپ می‌شود.

اولین جلد از مجموعه تاریخ لشکر خراسان در سال ۸۸ به چاپ رسیده و به‌عنوان کتاب سال ارتش برگزیده شد. چهارمین جلد از این مجموعه خردادماه امسال چاپ شد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید