شماره جدید جهان کتاب روی پیشخوان آمد

http://www.callforpapers.irشماره جدید ماهنامه جهان کتاب منتشر شده و روی پیشخوان مطبوعات آمد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ این شماره جهان کتاب که شماره‌های 6 و 7 امسال این ماهنامه را در بر می‌گیرد، برای ماه‌های شهریور و مهر منتشر شده است. مجله با مقاله‌ای با عنوان «لابه‌لای کتاب‌ها» از احمد اخوت آغاز می‌شود. مطلب دوم نیز طبق روال معمول این نشریه به نامه‌های پرویز دوائی اختصاص دارد که در این شماره با عنوان یک تکه «راحت» به چاپ رسیده است. مقاله بعدی نیز از کامیار عابدی و درباره درگذشت سیمین بهبهانی است.

کتاب‌های «تجلیات روح ایرانی»، «نخبگان ایرانی در دوران گذار»، «کی کوه؛ داستان زندگی یاغی مهربان»، «سفر برگذشتنی»، «سفر به ایران»، «جلدهای اول و دوم دانشنامه تهران بزرگ»، «تاریخ عکاسی بوشهر»، «اهل ساز: سازشناسی موسیقی بوشهر»، «تاریخ قفقاز»، «فرهنگ رجال و خاندان‌های معاصر عراق»، «سعدی»، «شاهنامه فردوسی؛ تصحیح انتقادی، مقدمه تحلیلی، نکته‌های نویافته»، «درخت ارغوان»، «به خاطر باران»، «گشودن رمان»، «کمونیست مومارتر و داستان‌های دیگر»، «کتاب‌شناسی آثار فارسی چاپ‌شده در شبه‌قاره(هند، پاکستان، بنگلادش)، «کتابشناسی ماه»، «روابط بین‌الملل در فقه اسلامی»، «تاریخ مرگ: نگرش‌هایی غربی در باب مرگ از قرون وسطا تاکنون» و «دور کیم مرده است!‌ شرلوک هلمز به نظریه اجتماعی وارد می‌شود.» از جمله کتاب‌هایی هستند که در این شماره جهان کتاب، معرفی شده یا به مدد مقالات نوشته شده، مورد نقد و بررسی قرار گرفته‌اند.

 

معرفی شاندر کیگْل یکی دیگر از مقالات این مجله است که با نام این ایران‌شناس چاپ شده است. این مطلب به قلم میکلوش شارکوزی و با ترجمه پیام شمس‌الدینی چاپ شده است. در یکی دیگر از مقالات جهان کتاب، «شخصیت‌های رمان‌ها سیاه» به قلم کریستین فرنیو و میشل آبسکت با ترجمه یاسمن منو معرفی شده‌اند. یان رانکین، ژرژ سیمنون، دیوید گودین، ریموند چندلر، داشیل همت و هنینگ مانکل از جمله نویسندگانی هستند که در این مقاله معرفی شده‌اند.

«جنگ سرد فرهنگی روسیه و اوکراین» نوشته کلی نستراک مطلب بعدی این نشریه است که توسط پرتو شریعتمداری ترجمه شده است. در بخش هزار و یک داستان مجله نیز این کتاب‌ها معرفی شده‌اند: «با دمپایی‌های لنگه به لنگه»، «تربیت‌های پدر»، «تو نگذاشتی دنیا جای بدی باشد»، «زخمی روزگار»، «قاب‌های خالی»، «گانگستری از دیار حافظ»، «لور کا در خیابان فرشته» و «نفرین سرخ».

در قسمت وقت شعر هم این مجموعه‌شعرها معرفی شده‌اند: «سال دیگر، ای دوست، ای همسایه…»، «کسی نخواند، این شعرها برای اوست»، «مثل جوهر در آب» و «هرگز به جنگ سیگار تعارف نکن». 2 بخش پایانی این مجله نیز، معرفی کوتاه و تازه‌های بازار کتاب هستند.

این مجله با 80 صفحه و قیمت 8 هزار تومان منتشر شده است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید