دوره دکتری مهندسی داروسازی در کشور راه‌اندازی می‌شود

http://www.callforpapers.irدوره دکتری مهندسی داروسازی به همت دفتر همکاری‌های مشترک سندیکای تولیدکندگان مواد دارویی شیمیایی و دانشگاه تهران راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ صابر نامی، مدیر مرکز تحقیقات سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی شیمیایی و مسوول آزمایشگاه مهندسی داروسازی دفتر همکاری‌های مشترک سندیکا و دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایسنا اظهار داشت: سندیکای تولیدکنندگان مواد موثره دارویی و دانشکده فنی دانشگاه تهران، طی قراردادی دفتر همکاری‌های مشترک را تشکیل دادند که از جمله دستاوردهای آن تاسیس رشته مهندسی داروسازی بود. از دیگر اقدامات مشترک سندیکا و دانشکده فنی، راه‌اندازی نخستین دوره کارشناسی ارشد مهندسی دارویی در کشور است که از سال 84 هر ساله 15 دانشجو جذب می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان رشته مهندسی دارویی که تنها در دانشکده فنی دانشگاه تهران ارائه می‌شود از بین دانش آموختگان تمامی گرایش‌های شیمی و مهندسی شیمی جذب می‌شوند و هدف از این دوره تربیت مهندسانی است که بتوانند فرآیند تولید دارو در کارخانه‌های داروسازی را مهندسی و بهینه‌سازی کنند.

 

نامی تصریح کرد: دفتر همکاری‌های مشترک، زمینه ارتباط دانشکده فنی دانشگاه تهران با 46 شرکت دارویی عضو سندیکا را فراهم و رفع مشکلات و مسائل پروسه تولید این صنایع را در قالب پژوهش یا پایان‌نامه اساتید و دانشجویان مهندسی داروسازی میسر کرده است.

وی با اشاره به اجرای چند ده پروژه تحقیقاتی در قالب پایان‌نامه‌ی دانشجویی با حمایت مرکز همکاری‌های مشترک سندیکا و دانشکده فنی گفت: از جمله پروژه‌های شاخص اجرا شده طرح تولید 90 ماده موثر دارویی و خشک کردن قطرات ریز متناظر برای تولید نانوذرات ماده موثر دارویی است. آزمایشگاه مهندسی داروسازی نیز خدمات پژوهشی و آزماشیگاهی متعددی را به صنایع دارویی ارائه می‌دهد و از دیگر اقدامات آن جلوگیری از قاچاق مواد موثره دارویی به وسیله نمونه‌برداری از مواد وارداتی است.

نامی در پایان با اعلام راه‌اندازی نخستین دوره دکتری مهندسی داروسازی در دانشگاه تهران تصریح کرد: سرفصل دروس این دوره تدوین و مقدمات اجرای آن صورت گرفته که امیدواریم تا پایان سال شاهد راه‌اندازی دوره باشیم.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید