فاصله ایران با آخرین یافته های علمی جهان در عرصه فناوی اطلاعات زیاد است

 

پژوهشگر دانشگاه زیگن آلمان، با بیان اینكه فاصله علوم كامپیوتر ایران با آخرین یافته های علمی جهان بسیار است گفت: ادامه فعالیت های فعلی در برگزاری همایش های علمی و پژوهش های مناسب می تواند تاثیر بسزایی در رشد این علوم داشته باشد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) مهدی بهلولی روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا، برگزاری همایش علمی را در آشنایی دانشجویان و پژوهشگران ایرانی با آخرین یافته های علمی در عرصه فناوری اطلاعات جهان مناسب دانست و افزود: طی ماه ها و سالهای اخیر اقدامات مناسبی در دانشگاه های آزاد قزوین و مركز فیزیك نظری و سایر پژوهشگاه های كشور صورت گرفته است.

وی دستیابی به بستر محاسباتی پیاده سازی درجه بندی ‘grid’ را نوید بخش آینده ای روشن برای فناوری اطلاعات و ارتباطات در كشور دانست و گفت: اساتید ایرانی مقیم خارج از كشور، برای رشد و تعالی علمی ایران از هیچ كمك و حمایتی دریغ نمی كنند و در حد توان در پژوهش های علمی به استادان و دانشجویان ایرانی كمك خواهند كرد.

بهلولی كنفرانس بین المللی علوم نوین كامپیوتر را بستر مناسبی برای تبادل علمی ایران با سایر كشورهای اروپایی و غربی دانست و اظهار كرد: این همایش با كیفیت مناسب و قابل قبولی برگزار می شود كه در صورت تداوم فعالیت خود می تواند در رشد علمی كشور موثر واقع شود.

پژوهشگر ایرانی مقیم آلمان، به رشد سریع اطلاعات در جهان امروز اشاره كرد و گفت: پردازنده ها و قدرهای محاسباتی باید برای حركت همسو با گسترش داده ها، توسعه یابند.

وی این موضوع را محور اصلی مقاله خود در این كنفرانس عنوان كرد و افزود: یافتن پردازشگرهایی با قدرت محاسباتی بالا محور اصلی این مقاله خواهد بود.

بهلولی این مقالات را چكیده ای از یافته های علمی مهم دانست و افزود: قطعا نمی توان در قالب ارایه مقالات به نتایج مطلوبی دست یافت و طی این مدت كوتاه فقط می توان، سرنخ هایی جدید از این یافته ها را به دست پژوهشگران و محققان داد تا مطالعات و تحقیقات جدید در این زمینه آغاز شود.

پژوهشگر دانشگاه زیگن آلمان، تاكیدكرد: این همایش ها بستری برای آشنا كردن دانشجویان و پژوهشگران با كلمات كلیدی علوم كامپیوتر و فناوری ارتباطات است.

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید