اجرای طرح دارو رسانی لنزهای چشمی توسط پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد

http://www.callforpapers.irعضو هیات علمی مرکز تحقیقات علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پژوهش دارو رسانی لنزهای چشمی برای اولین بار در سطح کشور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال اجراست.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور، دکتر سید احمد مهاجری افزود: لنزهای چشمی دارو رسان کار جدیدی است که تحقیقات بر روی آن از سال 2005 در سطح جهان در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد عفونت و التهاب یکی از مشکلاتی است که لنزهای چشمی رایج ایجاد می‌کند، لذا استفاده از آنتی بیوتیک‌ها در بدنه لنزهای دارو رسان چشمی برای جلوگیری از عفونت‌های چشمی مورد توجه است.

به گفته وی، لنزهای چشمی برای بهبود زخم‌های بعد از عمل‌های جراحی مانند آب سیاه و آب مروارید و بهبود روند جراحی های سطحی قرنیه چشم کاربرد دارد.

دکتر مهاجری با بیان اینکه هم اکنون حدود 70 درصد طرح دارو رسانی بر روی لنزهای چشمی انجام شده ، افزود: تکمیل این تحقیق که با همکاری جهاد دانشگاهی مشهد در حال اجراست، حدود یک سال به طول می انجامد.

به گفته وی، در این راستا ایجاد قالب لنز با هزینه 300 میلیون ریال هم اکنون توسط جهاد دانشگاهی مشهد و با هزینه 300 میلیون ریال در حال ساخت است.

وی تحقیق بر روی گیاهان دارویی، تلخیط مواد موثره از گیاه و استفاده از این مواد موثره در فرمولاسیون دارویی را از دیگر فعالیت های مرکز تحقیقات دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید