تسهیلات ویژه برای حضور دانشجویان دکتری در کنفرانس‌های علمی خارجی

http://www.callforpapers.ir/رییس دانشگاه صنعتی شریف گفت: طی تعامل صورت گرفته با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر است رویه‌ای ایجاد شود تا دانشجویان دکتری بتوانند حداقل یک بار در طول تحصیل خود در کنفرانس‌های بین‌المللی حضور یابند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر فتوحی، شب گذشته در هشتمین همایش سالانه نخبگان جوان در نشستی تخصصی در ارتباط با مسائل مربوط به نخبگان (بررسی چالش‌ها و ارائه راهکارهای تسریع جذب نخبگان در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور) افزود: در حال حاضر دانشجویان دکتری ما به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانند در کنفرانس‌های بین‌المللی حضور یابند که طی جلسه‌ای که با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفت، در نظر داریم که این امکان برای دانشجویان دکتری فراهم شود.

وی در ادامه سخنانش با انتقاد از روند پذیرش دانشجویان دکتری به شیوه آزمون متذکر گفت: هیچ کجای دنیا دانشجویان تحصیلات تکمیلی بر مبنای آزمون پذیرش نمی‌شوند؛ در این راستا زمانی که قرار شد بخشی از سهم پذیرش دانشجویان دکتری به شیوه آزمون باشد قرار بود که آزمون به صورت GRE در نظر گرفته شود که امیدواریم شاهد تحقق آن باشیم.

به گفته فتوحی، شیوه جدید آزمون دکتری باعث می‌شود که دانشجوی خوب نتواند در دانشگاه خوب جذب شود.

وی همچنین به رشد بی‌رویه پذیرش دانشجو دکتری اشاره کرد گفت: این تفکر غلط که هر کس دکتری گرفت، باید عضو هیات علمی شود در حال حاضر به مشکلی جدی تبدیل شده است.

فتوحی با اشاره به فرآیند طولانی جذب عضو هیات علمی در دانشگاه‌ها گفت: چرا استقلال به دانشگاه‌ها داده نمی‌شود که اگر فرد قابل قبولی به دانشگاه آمد بتواند در دانشگاه جذب شود؟

وی افزود: اگر به دانشگاه‌ها در بخش عضو هیات علمی استقلال داده شود، نخبگان علاقمند می‌توانند در دانشگاه‌ها جذب شده و معطل نشوند.

رییس دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر این که روند جذب اعضای هیات علمی باید هدفمند باشد، گفت: زمانی که یک عضو هیات علمی در دانشگاه استخدام می‌شود عملکرد او طی 5 سال از نظر آموزشی و پژوهشی باید مورد بررسی قرار گیرد و اگر عملکرد مناسبی نداشت قاعدتا نباید در دانشگاه باقی بماند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید